Holy Saturday
Aspectos formais:
Autor: Cristina Rodero Díaz.
Nacionalidade: España.
Procedencia
imaxe: Colección Entre
el cielo y la tierra.
Xénero: Social.
Movemento,
corrente estilística:
Realista.
Data
de creación: Ano
2000.
Título: Holy Saturday.
Dimensións: 758x504.
Cor
ou branco e negro:
Branco e negro.
Lugar
de realización:
Puglia, Italia.
Orixinal
ou copia: Orixinal.
Asunto
ou asuntos: As
mulleres e a relixión cristiana.
Plano/escala
da imaxe: Plano
enteiro.
Natural
ou espontánea:
Captura espontánea.
Análise de contido:
- Contexto: A obra foi realizada por
Cristina Rodero no ano 2000, na rexión de Pluglia, co fin de formar parte
da colección de Entre el Cielo y la Tierra.
<<...continúo con mi proyecto
más ambicioso: Entre el cielo y la tierra, que prácticamente está
terminado a la espera de que pueda salir la exposición; han sido muchos años y
es una especie de retrospectiva que trata como siempre de indagar en el ser
humano, lo espiritual y lo carnal>> (Cristina Rodero, 2013)
A autora fixo esta declaración nunha
entrevista para a revista dixital Jot Down, e como ben expresa na mesma, a
colección na que está a traballar trata de facer unha distinción entre a face
espiritual, con numerosas fotografías de ritos, procesións e festividades
relixiosas, e a face concupiscible, a través de fotos que desprenden erotismo.
- Retrato
(individual ou grupo), escena, paisaxe, etcétera: A instantánea amosa un grupo de
mulleres camiñando pola rúa.
- Resumo
ou descrición do contido:
a foto pertence á colección “Entre el Ciela y la Tierra”, e captura un
plano enteiro dun grupo de oito mulleres ataviadas con negros atuendos e
velos cubríndolles os rostros, que camiñan collidas dos brazos cara o
frente. Forman parte dun grupo de mulleres católicas, onde participan
mulleres de todas as idades, que procesionan na rúa mentres realizan
cantos litúrxicos sobre a morte de Cristo.
- Descritores
onomásticos: Cristina
Rodero, Entre el Cielo y la Tierra, Igrexa.
- Descritores xeográficos, lugares ou ámbito xeográfico da imaxe: rúa da rexión italiana de Plugia.
- Descritores
temáticos: Obxectos, acción, actividades, situación ou conceptos
relacionados coa fotografía: Relixión,
mulleres, procesión, luto, Plugia, rúa, cantos litúrxicos, catolicismo.
Reflexión
do equipo sobre a imaxe:
Na
imaxe as mulleres camiñan e están en movemento, sen embargo, a sensación que se
transmite é a de que están paradas, ancladas no tempo. A postura, o feito
de estar agarradas unhas a outras mentres camiñan con paso decidido, e máis as
súas oscuras vestimentas son un reflexo realmente descriptivo da relación da
muller coa relixión católica, e a unidade que con ela procesan.
Biografía
de Cristina Rodero Díaz:
É
unha fotógrafa nada en Puerto Llano, Cidade Real en 1949. Licenciouse en
Belas Artes pola Universidade Complutense de Madrid no ano 1972, e se iniciou
nesta época no mundo da fotografía nos ámbitos universitarios, dedicándose a
exercer como fotógrafa á vez de ser docente na mesma Universidade. No ano 1973,
e sen abandoar a docencia, Rodero recibe unha beca de mans da Fundación
Juan March, coa cal inicia o proxecto fotográfico no cal realiza ata 15.000
fotografías tomadas entre o ano 1975 e o 1988. As súas investigacións céntranse
nas celebracións populares, nas tradicións relixiosas e paganas españolas, e na
Europa Mediterránea. Deste traballo nace a súa obra máis significativa, chamada
“España oculta”, publicada en 1989 e gañadora de numerosos premios,
tales como o Premio ao libro do ano no Festival de Fotografía de Arlés ou o
premio da Fundación Eugene Smith de Nueva York. O libro contén imaxes cun
enorme valor antropolóxico e documental, así como artístico, debido tanto á
calidade fotográfica como aos rexistros visuais personais da autora e os
orixinais achegamentos ao ser humano. As imaxes poderíanse calificarse como
máxicas, misteriosas e sutís, e retratan ás xente dos pobos de diferentes
puntos xeográficos e culturais da península.
Cristina
Rodero Díaz considérase pois, como unha das fotógradas máis relevantes e con
máis trascendencia creativa de España. A súa sensibilidade e curiosidade cara
os mundos que investiva, xunto co seu esforzo e traballo realizado durante
anos, provocan que as súas fotografías irradien unha forza sobrecolledora sen
caer no artificio nin no exhibicionismo.
A
fotógrafa realizou numerosos viaxes, como a Bosnia ou Sarajevo, de mans de
organizacións como a UNESCO ou Médicos sin Fonteras, nos cales sumerxiuse
plenamente nas culturas e vidas das xentes que a rodearon ao longo da súa
travesía. No ano 2009 comeza a traballar na empresa fotoperiodística Magnum,
sendo a primeira española en ingresar nesta compañía.
Actualmente
está a traballar nun amplio monográfico titulado “Entre el cielo y la tierra”,
baseado no rexistro de festivais, música, sexo e erotismo. Nas súas fotos trata
de representar as dúas facetas que conforman ao ser humano: a carnalidade e a
espiritualidade. Nesta colección amosa multitude de fotografías tomadas en
lugares diversos arredor do mundo, dende os hippies de Texas, ata a Love Parade
de Berlín, pasando por Francia, América, o Caribe e Haití. A nosa foto pertence
a esta colección, e foi tomada en Italia, en concreto na rexión de Pluglia.
Para
rematar, a autora foi galardonada con numerosos premios, entre os que
destacamos o Premio Planeta de Fotografía no ano 1983, o Premio Nacional de
Fotografía do Ministerio de Cultura de Madrid, ou o Premio World Press Photo no
1993.
Le
Baiser de l'Hôtel de Ville
Aspecto
formal:
Autor:
Robert Doisneau.
Nacionalidade:
Francia.
Procedencia
imaxe (libro, catálogo, documento dixital, etcétera): Revista Life. Pertence á colección Baisers
do autor.
Xénero:
Publicitario.
Movemento,
corrente estilística: Escuela
humanista.
Data
de creación: primavera
de 1950.
Título:
Le baiser de l'hôtel
de ville.
Dimensións:
3186 x 2652.
Cor
ou branco e negro: Branco
e negro.
Data
de publicación: 12 de
xuño de 1950.
Lugar
de realización: París,
frente ao Hotel de Ville.
Orixinal
ou copia: copia.
Asunto
ou asuntos: A revista
encargoulle ao autor que retratase unha serie de fotos que recollesen a esencia
da vida en París e dos seus habitantes. O autor creou a colección Baisers,
na que aparecen varias parellas exteriorizando os seus sentimentos, ás veces de
forma xa planificada.
Plano/escala
da imaxe (primeiro plano, plano xeral, etcétera): plano xeral.
Natural
ou espontánea / pose ou preparación: pose
preparada.
Análise
de contido:
- Contexto:
fotografía
tomada tras a Segunda Guerra Mundial, e na que se ve reflexado o París da
época. O autor pretendía captar o afecto entre unha parella parisina que
camiñaba por unha cidade bohemia, romántica e resistente a conservar a súa
esencia pese a etapa bélica que acababa de azotar Europa. De acordo coa
corrente estilística que seguía o autor, a chamada escola humanística da
fotografía, a imaxe exalta a importancia da figura humana, o valor da
persoa e o atisbo da esperanza e da volta á normalidade. A foto está
protagonizada por unha parella de dous actores, Françoise Delbart, de 20
anos, e Jacques Carteaud, de 23, ambos de nacionalidade francesa. A
parella paseaba por diante da terraza na que se atopaba o fotógrafo, e
casualmente bicáronse. O fotógrafo atopou nese intre a inspiración
necesaria, e pedíulles por favor que posasen para el.
<<He told us we were charming,
and asked if we could kiss again for the camera. We didn’t mind. We were used
to kissing. We were doing it all the time then, it was delicious. Monsieur
Doisneau was adorable, very low key, very relaxed.>> (Françoise
Delbart, 2005)
- Retrato
(individual ou grupo), escena, paisaxe, etcétera: escena.
- Resumo
ou descrición do contido: A
imaxe presenta a unha parella formada por dous actores, que se bican nunha
das rúas de París, diante do Hotel Ville, na plaza do concello da cidade.
A foto, tomada dende unha terraza da Rue de Rivoli, parece unha escena casual,
sen embargo, esta estaba controlada polo propio autor. Chama moito a
atención a sensación de movemento dos transeuntes e os coches, frente a
postura conxelada e contextualizada da parella no centro.
- Descritores/palabras
clave onomásticos: Life,
Robert Doisneau, Hotel Ville.
- Descritores
xeográficos palabras clave: París,
rúa de Rivoli.
- Descritores
temáticos palabras clave: parella,
amor, París, rúa, anos 50, bico.
Reflexión
do equipo sobre a imaxe:
A
imaxe é un icono do París dos anos 50. Pese a que instantánea tomouse de forma
xa planificada, a sensación que se transmite nela é de total espontaneidade,
debido á postura relaxada e natural dos protagonistas. O que máis chama a
atención desta imaxe é a perspectiva que se ofrece do movemento, pois mentres
que a parella aparece totalmente centrada e inmobil, as persoas e os
automóbiles que os rodean están desenfocados e en movemento.
Biografía
de Robert Doisneau:
Robert
Doisneau naceu en 1912, en Gentily, cerca de París. Achegouse ao mundo da
fotografía en 1929, sendo anteriormente litógrafo e grabador. Aprendeu de forma
autodidáctica todo o necesario para dedicarse á mesma, pois atopou nela unha
forma de inmortalizar os recordos das súas andanzas por París. A comezos dos
anos 30 iniciouse como fotógrafo profesional, da man do artista André Vigneau.
Doisneau era o seu axudante, e con el adquiriu amplos coñecementos de pintura,
escultura e fotografía. Dende 1934 ata 1939 traballou como fotógrafo para a
empresa Renault, pero en 1939 toma a decisión de dedicarse ao fotoperiodismo.
Nese ano estalla a Segunda Guerra Mundial, polo que debe de abandonar o seu
soño e alistarse no exército francés. Colaborou co bando da resistencia ata o
fin da guerra, e tomou diversas instantáneas sobre a ocupación e liberación de
París que deron a volta ao mundo. En 1949 firmou un contrato coa revista Vogue,
para a cal traballou como freelance ata 1952. Grazas a este traballo conseguiu
ter contactos entre as grandes influenzas da sociedade francesa, pese a que el
sempre preferiu relacionarse coa xente humilde. No ano 1950, a revista Life
encárgalle á axencia Rapho, para a cal traballaba Doisneau, unha reportaxe
sobre os amantes de Paris. O fotógrafo acepta o encargo e é por aquel entonces
cando toma a instantánea de El beso del Hôtel de Ville. Ao ano seguinte expón
as súas fotos no Museo de Arte Moderno de Nueva York. No ano 1993 xurde un
conflicto xudicial relacionado con esta fotografía: unha parella aseguraba ser
a protagonista da foto do bico, e esixía parte dos dereitos de imaxe. A raíz
desta situación xurdiron moitas similares, e Doisneau viuse obligado a
rebelar que a foto non foi tomada de forma espontánea, senon que os
protagonistas, Françoise Bornet e Jacques Carteaud, estaban a posar e eran
conscientes de que estaban a ser fotografiados. Morreu en París, no ano 1994,
con 81 anos, deixando un fabuloso legado ás súas fillas: un conxunto de 450.000
negativos das súas fotografías. Robert Doisneau foi un home tímido e empático,
que reflexaba a súa personalidade nas súas composicións. Estas transmitían
tenrura, esperanza e pasión por atrapar a vida e crear arte. Actualmente, as
fotos de Doisneau son consideradas como auténticos iconos da vida en París.
Sin
Título, 1998
Aspectos
formais:
Autor: Chema Madoz
Nacionalidade: España (Madrid)
Procedencia da imaxe: Libro electrónico: Photobolsillo.
Xénero: Fotografía Obxectual
Movemento / corrente estilística: Fotografía contemporánea
Data de creación: 1998.
Título: Sin Título,1998
Dimensións: 107,7 x 105,6 cm
Nacionalidade: España (Madrid)
Procedencia da imaxe: Libro electrónico: Photobolsillo.
Xénero: Fotografía Obxectual
Movemento / corrente estilística: Fotografía contemporánea
Data de creación: 1998.
Título: Sin Título,1998
Dimensións: 107,7 x 105,6 cm
Cor
ou blanco e negro: Cor.
Cores frías e tonos brancos e negros.
Data de publicación: Década dos 90.
Lugar de realizacion: Madrid
Orixinal ou copia: Orixinal
Asunto ou asuntos: Búsqueda da utilidade dos obxectos máis alá da súa función habitual.
Plano / Escala da imaxe: Plano medio
Natural ou espontánea/ Pose ou preparación: Preparación.
Data de publicación: Década dos 90.
Lugar de realizacion: Madrid
Orixinal ou copia: Orixinal
Asunto ou asuntos: Búsqueda da utilidade dos obxectos máis alá da súa función habitual.
Plano / Escala da imaxe: Plano medio
Natural ou espontánea/ Pose ou preparación: Preparación.
Análise
do contido:
- Contexto: Chema Madoz mostra unha
inclinación cara o simbólico, con imaxes caracterizadas polas paradoxas e
metáforas que o fan crear un mundo propio caracteristico da era contemporánea.
A través das súas creacións Madoz cuestiona a realidade e intenta levar ao
espectador ao ámbito da observación e reflexión.
- Retrato
(individual ou grupo), escena, paisaxe, etcétera: Escena inmortalizada nas rúas de
Madrid na que aparecen cinco obxectos, catro platos e unha alcantarilla.
- Resumo
ou descrición do contido: Esta
imaxe encádrase dentro do contexto da fotografía obxectual. O seu autor,
Chema Madoz trata de ver máis alá dos obxectos que fotografía,
buscándolles outras utilidades ou outras interpretacións. Neste caso un
obxecto como a alcantarilla adquire outra utilidade a parte de recoller a
auga das rúas, neste caso convírtese nun escurridor de platos como o que
temos nas nosas cociñas. A escena fotografiada sitúase nas calles de Madrid,
nunha beirarúa normal dunha gran cidade. Os únicos obxectos que aparecen
na imaxe son catro platos e unha alcantarilla que non teñen outra función
máis que mostrar as distintas utilidades dos obxectos.
- Descritores
onomásticos: Rodríguez
Madoz, José María.
- Descritores
xeográficos: Madrid,
España.
- Descritores
temáticos: Platos,
alcantarilla, beirarúa, realidad, obxectos.
Reflexión
do equipo sobre a imaxe:
É unha imaxe curiosa, ningúen espera que unha fotografía dunha alcantarilla teña o éxito que tivo esta imaxe. Precisamente este éxito é froito da sinxeleza e do coidado co que se preparou esta escena que busca ver máis alá dos obxectos cotiás.
Biografía
de Chema Madoz:
José
María Rodríguez Madoz naceu en Madrid no ano 1958. Estudou Historia da Arte na
Universidade Complutense de Madrid, ao mesmo tempo que estudaba fotografía.
Pronto as súas fotografías comezaron a chegar ao público madrileño, en 1988 a
Sala Minerva do Círculo de Belas Artes inaugura a súa programación de
fotografía cunha exposición dos seus traballos. Dous anos despois é cando
comeza a desenvolver a idea dos obxectos, que acaban sendo tema constante na
súa fotografía. Ao ano seguinte o Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía
mostra a exposición “Catro direccións: fotografía contemporánea española” que
se expuxo en varios países e da que forman parte varias fotografías de Madoz.
En 1995 a Editorial Art-Plus de Madrid edita a súa primeira monografía: O libro
“Chema Madoz (1985 – 1995)”. Tres anos máis tarde a Editorial Mestizo, A. C., de
Murcia lle publica o libro “Mixtos – Chema Madoz”. No ano 1999 as súas obras
chegan a Galicia, o Centro Galego de Arte Contemporáneo de Santiago de
Compostela mostra a súa exposición de traballos realizados entre 1996 e 1997.
Neste mesmo ano o Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía dedícalle a
exposición individual “Objetos 1990 – 1999” que é a primeira que dedica a
exposión a un fotógrafo español en vida.
Os
premios que recibiu ao longo da súa carreira son: 1991 o premio Kodak España e
no ano 2000 o Premio Nacional de Fotografía, Ministerio de Cultura, España.
Premio Higasikawa. Oveseas Photographer. Higasikawa PhotoFestival, Japón. E o
Premio PhotoEspaña.
Le
violon d'Ingres.
Aspectos
formais:
Autor:
Man Ray
Nacionalidade: Estadounidense (Philadelphia)
Procedencia
da imaxe: Revista Literatura,
edición XIII (1924).
Xénero: Fotografía surrealista.
Movemento
/ corrente estilística:
Dadaísmo - Surrealismo.
Data
de creación: 1924
Título: Le violon d’Ingres.
Dimensións: 29,6 x 22,7 cm.
Cor
ou blanco e negro:
Branco e negro.
Data
de publicación: Xuño
de 1924.
Lugar
de realizacion:
París, Francia.
Orixinal
ou copia: Orixinal .
Asunto
ou asuntos: Similitude
entre o corpo da muller e a forma dun violín.
Plano
/ Escala da imaxe:
Plano medio.
Natual
ou espontánea/ Pose ou preparación:
Preparación.
Análise
do contido:
- Contexto: Man Ray era admirador das
pinturas de Jean-Auguste-Dominique Ingres e realizou unha serie de
fotografías inspirado nos desnudos de Ingres, neste caso retratou a modelo
Kiki de Montparnasse en turbante. Man Ray altera o que orixinalmente era
un desnudo clásico
- Retrato
(individual ou grupo), escena, paisaxe, etcétera: Retrato individual da modelo Kiki
de Montparnasse mostrando a súa espalda desnuda á cámara.
- Resumo
ou descrición do contido: Nesta
imaxe vemos a unha muller sentada ao borde dunha cama, coa espalda desnuda
adornada de maneira que pareza un violín. Destaca a brancura do corpo
sobre o fondo escuro, que fai que se acentúen as curvas da muller e den a
impresión de estar vendo un violín. Deste xeito o autor consegue manter
unha tensión entre a obxectivación e a apreciación da figura femenina.
- Descritores
onomásticos: Man
Ray, Kiki de Montparnasse.
- Descritores
xeográficos: París,
Francia.
- Descritores
temáticos: Muller,
violín, música, turbante, París, desnudo, modelo.
Reflexión do equipo sobre a imaxe:
Esta
imaxe evoca a pureza e a delicadeza do corpo dunha muller mesturado coa beleza
da música. Permítenos comparar a silueta dun instrumento musical como é o
violín co corpo dunha muller gardando similitude coas súas curvas e o matiz
delicado que caracteriza ambas cousas.
Biografía
de Man Ray:
Man
Ray (Emmanuel Radnitzky) naceu en 1890 en Filadelfia (Estados Unidos). Sempre
estivo ao fronte das vangardas e traballou todos os medios, como pintura,
escultura, fotografía e películas. A súa familia era xudía e se traslada a Nova
York en 1897. Estudou na High Schol e na Escola de Belas Artes do Fracisco
Social Center de NY. En 1913 pintou o seu primeiro cadro cubista (un retrato de
Alfred Stieglitz). En 1915 fixo o seu primer one-man-show, co que se fixo
famoso por toda América como un dos primeiros pintores abstractos. Máis adiante
participa en experimentos fotográficos e cinematográficos e tamén na
publicación do número único de “New York Dadá”.
En
1921 múdase a París e pasou o resto da súa vida alí, excepto os 10 años (1940 –
1951) que viviu en Hollywood. Conseguiu o seu maior éxito coas súas fotografías
abstractas, ás que bautizou como “rayogramas” e publicou 12 destes baixo o
título “Champs delicieux”.
Morre
en Francia en 1976 e foi enterrado no cementerio de Montparnasse.
La
Miliciana
Aspectos formais:
Autor: Alberto Korda
Nacionalidade: Cuba.
Procedencia da imaxe: Cuba.
Xénero: Fotoperiodismo.
Movemento e corrente
estilística:
Data de creación: 1962.
Título: La Miliciana.
Cor ou branco e negro: Branco e negro.
Data de publicación:1967.
Lugar de realización: Cuba.
Orixinal ou copia: Orixinal.
Asunto ou asuntos: a instantánea parte dun grupo de fotografías
que achegannos á Revolución cubana da década dos 60, cando a guerrilla tomaba o
poder en Cuba.
Plano da imaxe: primer plano, retrato.
Natural ou pose
preparada: espontánea.
Análise do contido:
·
- Contexto: Revolución Cubana dos anos 60.
- Retrato, escena, paisaxe...: Retrato.
- Resumo ou descripción do contido: A imaxe amosa unha parte do que foi a revolución, aportando ademáis, algo innovador, como é unha muller guerrilleira.
- Descritores onomásticos: Revolución / Cuba/ Mujer / Miliciana/ Arma de fuego / Soldado
- Descritores temáticos: Unha muller revolucionaria que participa na revolución cubana e que aparenta seriedade mentras porta unha arma de lume.
Reflexión
do equipo sobre a imaxe:
A imaxe, no seu conxunto con outras, forma
parte da historia da fotografía, contribuindo a súa vez á historia do arte
contemporáneo cubano. A imaxe reflexa a rebeldía dos pobos, a irremediable
loita dos revolucionarios de todo o mundo, a través dunha muller, algo que
resulta moi novidoso tendo en conta que a guerra era “cousade homes”.
Biografía de Alberto Korda:
Alberto Korda foi un fotógrafo cubano (nacido o 14 de setembro de 1928 na Barriada del Cerro, La Habana, e falecido en París o 25 de maio de 2001), célebre principalmente pola famosa fotografía tomada a Ernesto “Che” Guevara mirando o acto fúnebre realizado tras o atentado terrorista ao barco La Coubre, o 5 de marzo de 1960. Fundou os Estudios Korda, onde traballou entre 1953 e 1968. Este era un estudio fotográfico dedicado á moda e á publicidade, de notable éxito comercial, o que lle permitiu disfrutar dunha cómoda posición económica. É considerado o creador da fotografía de moda en Cuba, xunto á modelo Norka Méndez, coa cal estivo casado. Co triunfo da Revolución Cubana en 1959, traballou como fotógrafo do xornal Revolución e acompañou a Fidel Castro como fotógrafo en distintos percorridos que o líder cubano realizaba nesos anos. No ano 1960 realizou a famosa fotografía do Guerrilleiro Heroico, do Che, considerada un dos dez mellores retratos fotográficos de todos os tempos, ademáis de ser a obra máis reproducida da historia da fotografía. Despois de traballar como fotógrafo para Fidel Castro, Korda dedicouse á fotografía submarina, tendo bastante éxito coas súas obras.
Waiting to Register
Aspectos
formais:
Autor: Matic Zorman.
Nacionalidade: Eslovenia.
Procedencia da imaxe: Eslovenia.
Dimensións: 820 x 547 cm.
Xénero: Foto xornalismo.
Movemento e corrente
estilística: Nova
Visión.
Data de creación: Outubro de 2015.
Título: Waiting to register.
Cor ou branco e negro: Cor.
Data de publicación: 2015.
Lugar de realización: Eslovenia.
Orixinal ou copia: Orixinal.
Asunto
ou asuntos: A
instantánea forma parte da serie “The balcan nights (exodus)” que mostran a vida
dos refuxiados .
Plano da imaxe: primer plano.
Natural ou pose
preparada: espontánea.
Análise do contigo:
- Contexto: Refuxiados sirios en Europa.
- Retrato, escena, paisaxe...: retrato.
- Resumo ou descrición do contido: trátase da vida dos refuxiados en Eslovenia, un país de transición en Europa no cal os máis de 100.000 refuxiados conforman o 5% da poboación.
- Descritores onomásticos: Refuxiados / Wordpress2016 / Eslovenia/ Menores refuxiados
- Descritores temáticos: Un neno refuxiado está cuberto cun impermeable mentras espera na liña para inscribirse en Presevo, campo de rexistro de refuxiados.
Reflexión do equipo sobre a imaxe:
A imaxe
trátase dunha antitese. Isto débese a que a través dun neno, que nos transmite
tenrura, narra un feito terriblemente duro como é a situación que viven os
refuxiados en Europa, escapando da guerra nos seus paises.
Biografía de Matic Zorman:
Matic Zorman é un reporteiro gráfico de Eslovenia, nacido en 1986. En 2008 contribuiu con imáxes de noticias a unha variedade de periódicos e revistas eslovenas sobre unha base diaria, o que marcou o comezo da súa carreira. Documentou as secuelas do conflicto palestino-israelí en Gaza por primeira vez en 2010, e dende ahí centrouse nas cuestións humanitarias que permanecen ocultas nun dos conflictos más denunciados. Matic realiza proxectos documentales de información dos conflictos a través dunha historia persoal dos afectados por ela.
Bebé
Aspectos
formais:
Autor: Oliviero Toscani.
Nacionalidade: Italia.
Procedencia da imaxe: Campaña publicitaria de United Color
of Benetton.
Dimensións: 613 x 407 cm.
Xénero: Publicitario.
Movemento e corrente
estilística:
Realismo.
Data de creación: 1991.
Título: Bebé.
Cor ou branco e negro: Cor.
Data de publicación: 1991.
Lugar de realización: estudo fotográfico.
Orixinal ou copia: Orixinal.
Asunto
ou asuntos: Chamamento
á vida a través da imaxe dun recén nacido.
Plano da imaxe: plano xeral.
Natural ou pose
preparada: preparada.
Análise do contido:
- Contexto: Fotografía para a campaña publicitaria de United Colors of Benetton de 1991.
- Retrato (individual ou grupo), escena, paisaxe, etcétera: Retrato individual.
- Resumo ou descrición do contido: Atopámonos fronte un retrato dunha bebé recen nada nas mans dun/ha médico/a. A nena aínda ten o cordón umbilical, está ensangrentada e aparece cunha expresión que nos mostra que estaba chorando no momento da realización da fotografía. É un plano xeral, moi realista, que expresa un canto á vida. Aínda así, e a pesar da súa inocencia, foi unha foto moi polémica que obrigouse a retirar da campaña publicitaria de United Colors of Benetton.
- Descritores onomásticos: Oliviero Toscani, Campaña publicitaria United Colors of Benetton de 1991.
- Descritores xeográficos: estudo fotográfico
- Descritores temáticos: bebé, parto, vida, médica/o, publicidade.
Reflexión do equipo sobre a imaxe:
É un
canto á vida. Unha imaxe moi inocente e sinxela que representa o comezo da
existencia.
Biografía de Oliviero Toscani:
Oliviero
Toscani, nado en Milán en 1942, estudou fotografía e artes gráficas na
Universidad de Zurich de 1961 a 1965. É recoñecido internacionalmente como a forza
creativa detrás das máis famosas revistas e marcas mundiais, incluíndo imaxes
corporativas e campañas de publicidade para marcas como Espirit, Chanel, Robe
di Kappa, Fiorucci, Prenatal, Jesus, Inter, Snai, Toyota, Ministero del Lavoro,
della Salute, Artemide, Woolworth e altri.
Entre
os seus últimos proxectos destacamos a colaboración con institucións e
organizacións italianas: Ministero dell’Ambiente e della Salute, Regione
Calabria, coa Fondazione Umberto Veronesi. Tamén e parte activa dalgunas
campañas de interés e o compromiso social adicado á seguridade vial, á anorexia
ou á violencia machista.
Como
fotógrafo de moda traballou e segue traballando para revistas como Elle,
Vogue, GQ, Harper’s Bazaar, Esquire, Stern, Liberation, etc. De 1982 a
2000, creou a imaxe, a identidade, a estratexia de comunicación e a presencia
en liña de United Colors of Benetton, convertíndoa nuna das marcas más
recoñecidas no mundo. En 1990 crea e
dirixe Colores e en 1993 concibiu e dirixiu Fabrica, o centro de investigación
da creatividade na comunicación moderna. De 1999 a 2000 foi o director creativo
da charla mensual Talk Miramax en Nova York dirixida por Tina Brown. Toscani
foi un dos fundadores da Academia de Arquitectura en Mendrisio, ensinou a
comunicación visual en varias universidades e escribiu varios libros sobre a
comunicación. Despois de case cinco décadas da publicación da Innovación, a publicidade, o cine e a
televisión, agora está interesado na creatividade aplicada a diversos
medios de comunicación, producindo, co seu estudo, proxectos editoriais,
libros, programas de televisión e exposicións. Dende 2007 Oliviero Toscani
comeza raza humana, proxecto de
fotografía e video das diferentes morfoloxías e as condicións humanas, para
representar todas as expresións, a física, somática, sociais e
culturais da humanidade, chegando a máis de 100 municipios italianos ademais do
Estado de Israel, Palestina, Xapón, as Nacións Unidas e Guatemala. Durante case
trinta anos comprometeuse co proxecto Nuevo
paisaje italiano, contra a
degradación de Italia. O traballo de Toscani foi exposto na Bienal de Venecia,
en Sao Paulo, na Trienal de Milán e nos museos de arte modernos e contemporáneo
de todo o mundo. Toscani gañou numerosos
premios como catro Leoni d’Oro, o Gran Premio UNESCO, foi dúas veces o Gran
Premio d'affichage e varios Art Directors club de todo o mundo. Foi o gañador
do "heroe creativo" de Saatchi & Saatchi. A Academia de Belas
Artes de Urbino concedeulle o Premio Il Sogno di Piero e recibiu da Academia de
Belas Artes de Florencia o título de Académico de Honor. Oliviero Toscani é
membro honorario do Comité de Leonardo e da Academia Europea. de Ciencias e
Artes.
Padre e
hijo llorando. Despedida de emigrantes.
Aspectos
formais:
Autor: Manuel Ferrol.
Nacionalidade: Galicia, España.
Procedencia da imaxe: Publicada por primeira vez en
Arxentina, en xuño de
1958,
por Luís Seoane na revista “Galicia emigrante”. Foi incluída no libro “Galicia
hoy”.
Xénero: Social. Emigración.
Movemento e corrente
estilística:
Realismo.
Data de creación: Novembro de 1957.
Título: Padre
e hijo llorando. Despedida de emigrantes.
Cor ou branco e negro: Branco e negro.
Data de publicación: Xuño de 1958.
Lugar de realización: peirao de A Coruña, Galicia.
Orixinal ou copia: Orixinal.
Asunto
ou asuntos: Galegos
emigrantes.
Plano da imaxe: plano medio.
Natural ou pose
preparada: natural.
Análise do contido:
- Contexto: Peirao de A Coruña. Ano 1957. Despedida de emigrantes.
- Retrato, escena, paisaxe, etc: escena.
- Resumo ou descrición do contido: Atopámonos ante unha imaxe dun fai e un fillo fisterráns, Xan e Xurxo Calo, os cales abrázanse e choran pola despedida dos seus familiares no peirao de A Coruña, os cales ían embarcarse xunto con outros emigrantes no transatlántico “Juan de Garay” en busca dunha vida mellor. Esta foto converteuse nunha das representacións máximas da traumática experiencia da emigración en Galiza.
- Descritores onomásticos: Manuel Ferrol, Padre e hijo llorando. Despedida de emigrantes.
- Descritores xeográficos: peirao de A Coruña, Galiza.
- Descritores temáticos: Pai, fillo, emigración, despedida, barco, peirao, A Coruña.
Reflexión
do equipo sobre a imaxe:
É
curioso como unha foto tomada por casualidade pode reflexar tanta dor e sufrimento. Manuel Ferrol conseguiu moi ben
isto con esta imaxe, convertíndoa nunha representación máxima do sufrimento da
emigración.
Biografía de Manuel
Ferrol:
Manuel Ferrol naceu en Cabo Vilán, coñecida como unha das zonas máis perigosas da Costa da Morte, en Galiza. Foi testigo inocente do drama que foi para todos os españois a Guerra Civil. Aos 25 anos de idade decidiu ingresar na Escola de Náutica de A Coruña, pero pronto desistiu para dedicarse á fotografía entusiasmado polo seu amigo Juan Castuera. Foi esa una decisión crucial na súa vida.
En
1950 comezou a gañarse a vida coa fotografía e montou o seu primeiro taller en
Betanzos. As súas primeiras obras remuneradas eran retratos de nenos a
domicilio. Ademais de realizar retratos colaboraba con varios medios da rexión,
“Gaceta Ilustrada”, “Arriba”, “La Hora” e “Vida Gallega”, ademais dunha
incursión en cine. Pero un cambio transcendental na súa vida prodúcese o 27 de
novembro de 1957, cando por encargo dun sacerdote da Comisión Católica de
Emigración, debe ir á Estación Marítima do porto de A Coruña para documentar co
seu Rolleiflex o embarque de emigrantes galegos no transatlántico “Juan de
Garay”.
Foi
entón que a escena construíuse por designio do destino ante os seus ollos: Xan
Calo abraza polo pescozo ao seu fijo Xurxo, cos rostros quebrados polo pranto
no momento que despiden á nai e dous irmáns do primeiro, quenes parten co soño
dunha nova vida. Ahí, nese instante, Ferrol tivo a sensibilidade de xerar unha
imaxe que construíse un ícono da tremenda e profunda dor ante a separación das
familias. Manuel non soubo entón quenes eran os protagonistas daquela célebre
imaxe. Varios anos despois, a fins de 1980, os tres foron reunidos por Antón
Reixa nun programa da TVG. O encontro foi tenso, alguén lles dixo que Manuel
fixérase millonario coa foto, cando o certo é que, como sucede con moitas
fotografías célebres, non gañou diñeiro con elas e incluso en Bos Aires o
escritor Eduardo Blanco Amor publicounas baixo a súa firma. En 1958 puido
marchar a estudar fotografía a cor en Hamburger Photo Schule e o ano seguiente
foi nomeado corresponsal de TVE en
Galicia. En 1961 realiza outra reportaxe de sona, esta vez sobre a liberación
do buque "Santa María", secuestrado polo Directorio Ibérico
Revolucionario de Liberación. En 1965 gaña a oposición para ser
correspondente do No-Do, traballo no que desenvolveu multitude de monográficos
sobre diversos temas galegos. Nese traballo tamén tivo o encargo de cubrir as
vacacións de verán de Franco, razón pola que se converteu nunha das poucas
persoas cunha relación de proximidade no contorno familiar do ditador. Durante
os anos setenta participou nun proxecto cinematográfico sobre Castelao. O
vínculo de Manuel Ferrol co cinema galego era especialmente forte, até o punto
no que unha das cousas das que máis se gababa era que o seu traballo servira de
inspiración para varios filmes de Chano Piñeiro. Nos anos seguintes, Manuel Ferrol, participou
en numerosas exposicións internacionais ao lado dos fotógrafos máis importantes
do século, sen deixar de traballar até o seu falecemento, en marzo de 2003.
Catro anos antes, en 1999 recibira un dos poucos recoñecementos oficiais que
tivo en vida: o galardón da Deputación Provincial da Coruña como fotógrafo
histórico. a O 25 de xullo dese mesmo ano, por aquel entón presidente da Xunta
de Galicia, Manuel Fraga impúxolle a título póstumo a medalla de bronce
"os bos xenerosos". Manuel Ferrol morreu no ano 2003, xamáis perdeu a
sinxeleza dun home que transcurriu a súa
vida dacordo aos seus principios, xerando unha obra trascendente, nunha época
na que mentres outros fotógrafos desesperábanse por chamarse a sí mesmos
“artistas” el prefería dicirse “reporteiro”.
Shipbreakers,
las termitas del mar.
Aspectos
formais:
Autor: Javier Arcenillas.
Nacionalidade: España.
Procedencia da imaxe: Libro.
Xénero: Reportaxe.
Título: Shipbreakers,
las termitas del mar.
Dimensións: 920 x 602 cm.
Cor ou branco e negro: Branco e negro.
Data de publicación: 5 de Outubro de 2010.
Lugar de realización: Chittagong, Bangladesh.
Orixinal ou copia: Orixinal.
Asunto
ou asuntos: A dura
situación dos traballadores de Chittagong.
Plano da imaxe: Plano detalle.
Natural ou pose
preparada: preparación.
Análise do contido:
- Contexto: Chittagong é un lugar onde os barcos chegan para morir, cargados de sustancias como amianto, plomo o cadmio, prexudicando a vida dos traballadores.
- Retrato, escena, paisaxe...: retrato.
- Resumo ou descrición do contido: Shipbreakers é un ensaio fotográfico sobre Chittagong, o cemiterio de barcos más grande del mundo, onde los poboadores sobreviven día a día con grandes embarcacións en un ambiente contaminante.
- Descritores onomásticos: Chittagong, Shipbreakers, Javier Arcenillas, cemiterio de barcos, Bangladesh.
- Descritores temáticos: A violencia social e as súas consecuencias. A denuncia das condiciones laborais.
Reflexión do equipo sobre a imaxe:
Esta
fotografía amosa un plano detalle dunhas mans castigadas polo traballo,
curtidas polo esforzo e ensuciadas pola area. A imaxe representa a dureza á cal vense sometidas estas persoas, que traballan baixo unhas condicións
laborais pésimas e insalubres.
Biografía de Javier Arcenillas:
Javier
Arcenillas naceu en Bilbao en 1973. Fotógrafo, Doctor en Psicoloxía Evolutiva e
licenciado en fotoperiodismo en 2014.
O seu traballo tivo un longo percorrido, e foi publicado en numerosos medios, ademais de ser premiado nacional e internacionalmente. Traballou na axencia COVER dende 2003 como responsable de formación, coordinando a súa Photoescuela para reporteros. Publicou en sitios como TIME, Der Spiegel, National Geographic… Conseguiu máis de 100 premios internacionais de fotografía e numerosas becas. É membro do Gea Photowords.
Desde o 2006, interesouseno problema da violencia das sociedades latinoamericanas, onde comezou a súa triloxía Sicarios, en Guatemala, e a segunda parte Nota Roja en El Salvador, México e Honduras. Para as súas obras inspirouse na obra de outros autores, como Robert Frank, Diane Arbus y Richard Avedon. Arcenillas é un narrador que se implica emocionalmente coa dureza dos temas que aborda. En este último traballo aborda as historias de todas as vítimas que sofren esa violencia indiscriminada que padece a sociedade hondureña e que forma parte dos feitos máis cotidianos da vida. Defínese como fotógrafo humanista. As súas imaxes son directas, no escatimando riscos persoais para estar cerca do que sucede. A súa obra é maiormente documental, en branco e negro, con obxectivos descentrables ou con cámaras técnicas.
Polo seu traballo con Médicos do Mundo sobre as cidades Basura en Centroamérica, foi finalista para o Premio Pez de Ojo e o seu libro City Hope resume os seus cinco anos traballando en elo. Publicou en revistas un libro a modo de retrato da sociedade, REVOLUZION, no que se resume a actividade diaria xunto cun ensaio fotográfico da caridade na India chamado Kingdom Charity.
O seu traballo tivo un longo percorrido, e foi publicado en numerosos medios, ademais de ser premiado nacional e internacionalmente. Traballou na axencia COVER dende 2003 como responsable de formación, coordinando a súa Photoescuela para reporteros. Publicou en sitios como TIME, Der Spiegel, National Geographic… Conseguiu máis de 100 premios internacionais de fotografía e numerosas becas. É membro do Gea Photowords.
Desde o 2006, interesouseno problema da violencia das sociedades latinoamericanas, onde comezou a súa triloxía Sicarios, en Guatemala, e a segunda parte Nota Roja en El Salvador, México e Honduras. Para as súas obras inspirouse na obra de outros autores, como Robert Frank, Diane Arbus y Richard Avedon. Arcenillas é un narrador que se implica emocionalmente coa dureza dos temas que aborda. En este último traballo aborda as historias de todas as vítimas que sofren esa violencia indiscriminada que padece a sociedade hondureña e que forma parte dos feitos máis cotidianos da vida. Defínese como fotógrafo humanista. As súas imaxes son directas, no escatimando riscos persoais para estar cerca do que sucede. A súa obra é maiormente documental, en branco e negro, con obxectivos descentrables ou con cámaras técnicas.
Polo seu traballo con Médicos do Mundo sobre as cidades Basura en Centroamérica, foi finalista para o Premio Pez de Ojo e o seu libro City Hope resume os seus cinco anos traballando en elo. Publicou en revistas un libro a modo de retrato da sociedade, REVOLUZION, no que se resume a actividade diaria xunto cun ensaio fotográfico da caridade na India chamado Kingdom Charity.
Actualmente
leva a cabo novas ideas en paralelo co periodismo tradicional, para difundir os
seus proxectos.
Serie-
Jerarquías de intimidad (La anunciación)
Aspectos
formais:
Autor: Luís González Palma.
Nacionalidade: Guatemala.
Procedencia da imaxe: Ensaio.
Xénero: Artístico.
Data de creación: 2007
Título: Serie-
Jerarquías de intimidad (La anunciación)
Dimensións: 1050 x 1050 cm, e 100 cm de diámetro.
Cor ou branco e negro: Cor.
Data de publicación: Arxentina.
Orixinal ou copia: Orixinal.
Asunto
ou asuntos: Intento íntimo e persoal de darlle corpo ós fantasmas
que gobernan as relacións persoais.
Plano da imaxe: Plano medio.
Natural ou pose
preparada: preparación.
Análise do contido:
- Contexto: Para o autor, as fotografías reflexan as súas experiencias.
- Retrato, escena, paisaxe...: Escena
- Resumo ou descrición do contido: O poder da mirada. Todo o que unha mirada e capaz de transmitir.
- Descritores onomásticos: Jerarquías de intimidad, Luís González Palma, Constelaciones de lo intangible.
- Descritores temáticos: Xera unha serie de ficcións fotográficas para crear unha reflexión sobre as relacións con outros e cun mesmo. Todas as imaxes destas series intentan simbolizar as tensións, contradicións, fantasmas y complexidades que se dan en toda relación.
Reflexión do equipo sobre a imaxe:
Unha imaxe que representa unha escena irreal. Unha muller
roza coas puntas dos dedos unhas mans que saen dunha pared de cor azul. Chama
en gran medida a atención a mirada ausente da muller, vestida de negro, e de
mans envellecidas. O xesto que soporta mentres toca as mans descoñecidas
transmítenos a sensación de que está a recordar algo doloroso, como por exemplo
a pérdida dalguén amado.
Biografía de Luís González Palma:
Luís
González Palma naceu en Guatemala en 1957, onde estudou arquitectura e
cinematografía na Universidade de San Carlos. Actualmente vive e traballa en
Córdoba, Arxentina. É recoñecido como un dos máis importantes fotógrafos de
América Latina. Logrou que as súas fotografía semellasen ás pinturas
artísticas. Nos seus traballos pódese notar o alma e o sufrimento da poboación
indíxena guatemalteca.
Dende os comezos, o
traballo de Luís centrouse na mirada, na súa expresión. Na súa primeira época,
centrouse máis en crear metáforas da mirada nos retratos frontais de mirada
fixa, mostrando así a súa fraxilidade. Retratos nos que se percibía a soidade
dos suxeitos, e ao mesmo tempo a súa firmeza emocional, onde a mirada resultaba
un espazo de contradicións.
Tras
moitos cambios na súa vida, na época presente, Luís interesouse por una
fotografía diferente, xunto á súa parella, Graciela De Oliveira, pero mantendo
sempre presentes as súas permanentes obsesións: a beleza como poder político; a
experiencia relixiosa cargada de amor e o dolor como lectura da articulación do
mundo. Neste período é onde atopamos a súa serieJerarquías de intimidad. Nesta serie, Luís intenta representar escenas
cargadas de experiencias psicolóxicas, dándolles un diálogo, como parte dun
guión silencioso. Un ensaio de imaxes cargadas de misterio e tensión, que
presentan un drama detido e inquedante, no que cada foto actúa como un instante
de sono alargado, e no que as figuras atemporais son como feridas da memoria.
Entre
as súas obras destacan La mirada
ausente, Corona de laureles, El mago, Mi caja de música.
Fixo
tanto exposición persoais, como Nupcias de
soledad, Lugar sin reposo ou La fidelidad sin dolor; como exposicións colectivas: Fotobienal de Vigo,
Palacio del Conde Duque en Madrid, Museo de Bellas Artes de Buenos Aires.
Recibiu
o precio PHotoEspaña “Baume et Mercier” en 1999, e colaborou coa posta en
escena de la producción da Ópera “The death and the maiden” na Ópera de Malmö
en Suecia, no ano 2008.
Ten tres monografía do seu traballo publicadas, entre as que se pode mencionar”Poems of sorrow” de Arena Ediciones, “El silecion de la mirada” en Ediciones Pelliti en Roma, e
Luíz González Palma, Ediciones “La Fábrica”, España.
Ten tres monografía do seu traballo publicadas, entre as que se pode mencionar”Poems of sorrow” de Arena Ediciones, “El silecion de la mirada” en Ediciones Pelliti en Roma, e
Luíz González Palma, Ediciones “La Fábrica”, España.
¿Que autor faltaría na selección,
segundo a vosa opinión?
Jill Furmanovsky: Unha excelente fotógrafa que captou co seu
obxectivo os mellores momentos dos concertos dalgúns dos artistas máis
recoñecidos do mundo. Entre os seus retratados están Paul McCartney, Led
Zeppelin, Pink Floyd, Oasis ou Mick Jagger. É a fotógrafa do rock por
excelencia e botei en falta algunha fotografía súa nesta selección porque
captar os momentos especiais dos concertos e facelos visuais non é unha tarefa
fácil.
Conclusión:
En definitiva, este traballo recolle un total de dez autores, con exemplos detallados das súas respectivas obras, así como as súas completas biografías.
Ao longo desta tarefa, o equipo adquiriu moitos coñecementos relativos ao mundo da fotografía, e aprendeu a buscar datos non tan fácilmente localizables a tavés da web, sempre a través de páxinas fiables e verídicas.
Desta forma, levouse a cabo unha extensa tarefa de documentación e un gran traballo en equipo, pois foi necesaria a repartición da tarefa entre os integrantes e a posta en común nas reflexións para acadar a finalización do traballo.
Bibliografía (Harvard):
Cristina Rodero
Díaz
Belinchón, G. (2014). Cristina García Rodero se confiesa. EL PAÍS.
Disponible en:
http://cultura.elpais.com/cultura/2014/11/17/actualidad/1416257254_999771.html
[Consultado 22 Marzo 2016].
España Oculta. (2016). 1st ed. [ebook] Barcelona: Carmelo Pinto Barro.
Disponible en:
http://www.ub.edu/sociologia_visual/recerca/oculto.pdf
[Consultado 22 Marzo 2016].
Gándara, Y. (2013). Cristina García Rodero: «Cuando salgo a la calle
no veo nada; sin
embargo,
cuando cojo la cámara suceden muchas cosas» - Jot Down Cultural Magazine. Jot Down
Cultural Magazine. Disponible en:
http://www.jotdown.es/2013/07/cristina-garcia-rodero-cuando-salgo-a-la-calle-no-veo-nada-sin-embargo-cuando-cojo-la-camara-suceden-muchas-cosas/
[Consultado 22 Marzo 2016].
Guía de Puglia - Apulia. (2016). Guía de La Puglia - Guía de Puglia -
Apulia.
Disponible
en: http://www.lapuglia.es/ [Consultado 22 Marzo 2016].
Magnumphotos.com. (2016). Magnum Photos Photographer Portfolio.
Disponible
en:
http://www.magnumphotos.com/C.aspx?VP3=CMS3&VF=MAGO31_10_VForm&ERID=24KL53Z0AE
[Consultado 22 Marzo 2016].
Ministerio de educación, cultura y deporte. (2016). Premio Nacional de
Fotografía –
1996-.
Disponible en: http://www.mecd.gob.es/cultura-mecd/areas-cultura/promociondelarte/premios/premio-fotografia/premiados/fotografia1996.html
[Consultado 22 Marzo 2016].
Obra Social "la Caixa". (2016). España oculta. Fotografías
de Cristina García Rodero.
Disponible <Aen:
http://obrasocial.lacaixa.es/ambitos/exposiciones/espanaoculta_es.html
[Consultado 22 Marzo 2016].
Xn--espaaescultura-tnb.es. (2016). Cristina García Rodero. Fotografía.
Biografía y
obras en
España es cultura.. Disponible en: http://www.xn--espaaescultura-tnb.es/es/artistas_creadores/cristina_garcia_rodero.html
[Consultado 22 Marzo 2016].
Robert
Doisneau:
Fotonostra.com. (2016). Biografía de Robert Doisneau, fotógrado de
París. Disponible
en : http://www.fotonostra.com/biografias/doisneau.htm.
Consultado 5 Abril 2016.
Colorado, Ó. (2013). La fotografía humanista. Oscar en Fotos. Disponible
en:
http://oscarenfotos.com/2013/02/02/la-fotografia-humanista/
[Consultado 5 Abril 2016].
MuyHistoria.es. (2016). Fotos: Besos históricos del cine, la política,
las artes y la
cultura -
París: el beso del Hotel de Ville. Disponible en:
http://www.muyhistoria.es/contemporanea/fotos/besos-historicos-del-cine-la-politica-las-artes-y-la-cultura/beso-paris
[Consultado 5 Abril 2016].
OJODIGITAL. (2007). Fotos con Historia 2 (28.03.07) Le baiser de
l'Hotel de Ville,
Robert
Doisneau. Disponible en:
http://www.ojodigital.com/foro/fotos-con-historia/133692-fotos-con-historia-2-28-03-07-le-baiser-de-l-hotel-de-ville-robert-doisneau.html
[Consultado 5 Abril 2016].
Parisalwaysagoodidea2014.wordpress.com. (2013). Jacques Carteaud |
PARIS IS
ALWAYS A
GOOD IDEA 2014. Disponible en:
https://parisalwaysagoodidea2014.wordpress.com/tag/jacques-carteaud/
[Consultado 5 Abril 2016].
País, E. (2006). Mucho más que un beso. [online] EL PAÍS.
Disponible en:
http://elpais.com/diario/2006/11/19/eps/1163921211_850215.html
[Consultado 5 Abril 2016].
Siéntate y observa... (2011). Robert Doisneau. El beso del Hôtel de
Ville - Siéntate y
observa....
Disponible en: http://sientateyobserva.com/2011/02/28/el-beso-del-hotel-de-ville-de-robert-doisneau/
[Consultado 5 Abril 2016].
20minutos.es - Últimas Noticias. (2016). Robert Doisneau, el fotógrafo
empeñado en
mostrar la
vida "no como es, sino como debiera ser" - 20minutos.es.
Disponible en:
http://www.20minutos.es/noticia/1859557/0/robert/doisneau/exposicion/
[Consultado 5 Abril. 2016].
Chema
Madoz:
Borruel,
I. (2014). Análisis de una fotografía. [Blog] El documentalista
audiovisual. Disponible
en:
http://eldocumentalistaudiovisual.com/2014/01/27/analisis-de-una-fotografia-2/
[Consultado: 5 abril 2016].
Chemamadoz.com.
(2016). Pagina web de Chema Madoz. [online] Disponible
en:
http://www.chemamadoz.com/ [Consultado 5 abril 2016].
La
Fabrica. (2016). Chema Madoz 5ª edición - La Fabrica. [online]
Disponible
en:
http://tienda.lafabrica.com/es/catalogo-de-la-fabrica/2901-chema-madoz-5-edicion.html
[Consultado 5 abril 2016].
Lafuente,
J. (2012). Chema Madoz y el Realismo Mágico. [Blog] Hombre de
Trapo. Disponible en:
http://hombredetrapo79.blogspot.com.es/2012/05/chema-madoz-y-el-realismo-magico.html
[Consultado 5 abril 2016].
La
pedrera. (2016). Chema Madoz. Ars combinatoria. [online] Disponible
en:
https://www.lapedrera.com/es/chema-madoz-ars-combinatoria-0
[Consultado 6 abril 2016].
Mesa
León, M. y Aquino Guerra, R. (2007). Manual de indización para
archivos.
La
Habana, Cuba: Archivo Nacional de la República de Cuba.
Museoreinasofia.es.
(1999). Madoz. Objetos 1990-1999 | Museo Nacional
Centro
de Arte Reina Sofía.
[online] Disponible en:
http://www.museoreinasofia.es/exposiciones/madoz-objetos-1990-1999 [Consultado
4 abril 2016].
Trabajo
sobre Chema Madoz. (2011). [Blog] Caótica. Disponible en:
http://katatonicaa.blogspot.com.es/2011/05/trabajo-sobre-chema-madoz.html
[Consultado 5 abril 2016].
Man
Ray:
Historiadelarte.us.
(2016). Surrealismo
| Man Ray | EL violín de Ingres.
[online]
Disponible
en:
http://www.historiadelarte.us/pintores/surrealismo/surrealismo-man-ray-el-violin-de-ingres.html
[Consultado 6 abril 2016].
Museoreinasofia.es.
(2016). Man Ray (Emmanuel Radnitzky) - Le Violon
d'Ingres
(El violín de Ingres). [online]
Disponible en:
http://www.museoreinasofia.es/coleccion/obra/violon-dingres-violin-ingres
[Consultado 6 abril 2016].
Nan
Goldin and the Uncesored Life. (2016). [Blog] Sun Painted Picture.
Disponible
en: http://sunpaintedpicture.blogspot.com.es/2006_06_01_archive.html
[Consultado 6 abril 2016].
Ramírez,
M. (2016). El Violín de Ingres. [Blog] Crítica Cultural 11.
Disponible
en:
https://criticacultural11.wordpress.com/2011/03/15/el-violin-de-ingres-2/
[Consultado 6 abril 2016].
The J.
Paul Getty in Los Angeles. (2016). Le Violon d'Ingres (Ingres's Violin)
(Getty
Museum). [online] Disponible en:
http://www.getty.edu/art/collection/objects/54733/man-ray-le-violon-d'ingres-ingres's-violin-american-1924/
[Consultado 6 abril 2016].
Alberto
Korda:
Arthistoryarchive.com. (2016). Alberto Korda - The Photographer
behind the
Face of Ernesto Che Guevara - The Art History Archive. [online]Disponible en:
http://www.arthistoryarchive.com/arthistory/photography/Alberto-Korda.html
[Consultado 6 Abril 2016].
Cadadiaunfotografo.com.
(2011). Alberto Korda. [online]Disponible en:
http://www.cadadiaunfotografo.com/2011/12/alberto-korda.html
[Consultado 6 Abril 2016].
Cubadebate.
(2010). A 50 años de la famosa foto del Che: “Sencillamente
KORDA”. [online ] Disponible en:
http://www.cubadebate.cu/especiales/2010/03/05/roberto-chile-hemos-mirado-korda-ojos-corazon/#.VwTYQNK-2m4
[Consultado 6 Abril 2016].
Ecured.cu.
(2016). Alberto Korda - EcuRed. [online] Disponible en:
http://www.ecured.cu/Alberto_Korda
[Consultado 6 Abril 2016].
Havana-cultura.com. (2016). Arte cubano | Alberto Korda - fotógrafo cubano.
[online] Disponible en:
http://havana-cultura.com/es/artes-visuales/alberto-korda [Consultado 6 Abril
2016].
Huffington
Post, El. (2016). La faceta más desconocida de Alberto Korda: el
retrato
femenino (FOTOS).
[online]Disponible en:
http://www.huffingtonpost.es/2015/06/02/alberto-korda-fotografia_n_7483560.html
[Consultado 6 Abril 2016].
Matic
Zorman
Anon,
(2016). [online] Disponible en: https://www.linkedin.com/in/maticzorman
[Consultado
7 Abril 2016].
Ferrer,
I. (2016). La imagen de un bebé refugiado gana el World Press Photo.
[online]
EL PAÍS. Disponible en: http://cultura.elpais.com/cultura/2016/02/18/actualidad/1455793506_976162.html
[Consultado7 Abril 2016].
Matic
Zorman. (2014). Matic Zorman. [online] Disponible en:
https://maticzorman.wordpress.com/
[Consultado 7 Abril 2016]
Matic
Zorman. (2016). Matic Zorman. [online] Disponible en:
http://maticzorman.com
[Consultado 7 Abril 2016].
Matic
Zorman. (2016). The Balkan Nights (Exodus). [online] Disponible en:
http://maticzorman.com/index.php/the-balkan-nights/
[Consultado 7 Abril 2016].
País,
E. (2016). Fotogalería: World Press Photo 2016: El drama de los
refugiados
acapara las fotos del año.
[online] EL PAÍS. Disponible en:
http://elpais.com/elpais/2016/02/18/album/1455793754_209551.html#1455793754_209551_1455793884
[Consultado 7 Abril 2016].
World
Press Photo. (2016). 2016 Matic Zorman PO1. [online] Disponible en:
http://www.worldpressphoto.org/collection/photo/2016/people/matic-zorman
[Consultado 7 Abril 2016].
Zorman,
M., Register, W., Death, G. and war, F. (2016). Matic Zorman - Blink.
[online]
Blink. Disponible en: https://blink.la/u/maticzorman [Consultado 7 Abril 2016].
Olivero
Toscani.
Olivierotoscani.com.
(2016). Oliviero Toscani. [online] Disponible en:
http://www.olivierotoscani.com/biografia.html
[Consultado 7 Abril 2016].
Klatmagazine.
(2013). Oliviero Toscani. [online] Disponible en:
http://www.klatmagazine.com/interviews/oliviero-toscani-interview-back-to-the-future-06/8124
[Consultado 7 Abril 2016].
Es.slideshare.net.
(2016). CAMPAÑAS DE BENETTON. [online]Disponible en:
http://es.slideshare.net/ClasesEnWeb/campaas-de-benetton
[Consultado 7 Abril 2016].
Manuel
Ferrol:
Manuelferrol.com.
(2016). Manuel Ferrol. [online]Disponible en:
http://www.manuelferrol.com/
[Consultado7 Abril 2016].
Bretemas.blogaliza.org.
(2016). Brétemas » Os adeuses. [online]Disponible en:
http://bretemas.blogaliza.org/2011/05/23/os-adeuses/
[Consultado 7 Abril 2016].
Javier
Arcenillas:
Blogs.deia.com.
(2011). Chittagong | El momento decisivo. [online] Disponible
en:
http://blogs.deia.com/momentodecisivo/tag/chittagong/ [Consultado 29 Marzo
2016].
Cadadiaunfotografo.com.(2011). Javier
Arcenillas. [online]
Disponible en:
http://www.cadadiaunfotografo.com/2011/07/javier-arcenillas.html
[Consultado 29 Marzo 2016]
Rafael
Roa Fotografía y más. (2015). Javier Arcenillas,
"Latidoamérica" - Rafael
Roa
Fotografía y más.
[online] Disponible en:
http://www.rafaelroa.net/blog/2015/04/javier-arcenillas-latidoamerica.html
[Consultado 29 Marzo 2016].
Emoleskiner.blogspot.com.es.(2016). MOLESKINER:
Shipbreakers: Termitas
de mar. [online]
Disponible en:
http://emoleskiner.blogspot.com.es/2010/10/shipbreakers-termitas-de-mar.html
[Consultado 29 Marzo 2016].
GEA
PHOTOWORDS. (2016). PREMIO PARA JAVIER ARCENILLAS. [online]
Disponible
en: http://www.geaphotowords.com/blog/premio-para-javier-arcenillas/
[Consultado 29 Marzo 2016].
Fronterad.com (2016).Shipbreakers.
Las termitas del mar | FronteraD. [online]
Disponible
en: http://www.fronterad.com/?q=shipbreakers-termitas-mar [Consultado 29 Marzo
2016].
Blogs.deia.com.
(2011). …Javier Arcenillas: “Shipbreakers, las termitas del
mar”… | El momento
decisivo. [online]
Disponible en: http://blogs.deia.com/momentodecisivo/2011/12/07/javier-arcenillas-shipbreakers-las-termitas-del-mar/
[Consultado 29 Marzo 2016].
Luís
González Palma:
Es.wikipedia.org.
(2016). Luis González Palma. [online] Disponible en:
https://es.wikipedia.org/wiki/Luis_Gonz%C3%A1lez_Palma
[Consultado 6 Abril 2016].
Gonzalezpalma.com.
(2016). Luis González Palma. [online] Disponible en:
http://www.gonzalezpalma.com
[Consultado 6 Abril 2016].
Phe.es.(2016). photoespana. [online] Disponible en:
http://www.phe.es/es/noticias/1/noticias_phe/53/hablamos_con_luis_gonzalez_palma_y_graciela_de_oliveira_sobre_la_exposicion_tu_mi_placer
[Consultado 6 Abril 2016].
Nas citas, non se pon o nome, só o apelido ou apelidos, ano, páxina. E as comiñas latinas ou españolas son Os títulos irían en cursiva, non en negrita e entre comiñas. Hai certa confusión en Asuntos, Contexto, resumo e descriptores. En ningún caso, cando se fala de xénero ou corriente estilística, se nomea a estudiosos da obra dos fotógrafos, por exemplo. Holy Saturday, Cristina García Rodero. Le Baiser de l'Hôtel de Ville, Robert Doisneau (¿publicitaria, escuela humanista, segundo quen?, Life. La instantánea, de 18 x 24,6 centímetros. Cita (Delbart, ¿2005?, páxina)). Escurridor, Chema Madoz (¿cor, cores frías?, contexto: https://www.lapedrera.com/es/chema-madoz-ars-combinatoria-0; ¿contexto e resumo, parecen intercambiados?). Le violon d'Ingres, Man Ray (descritores temáticos: París?). La miliciana, Alberto Korda. Waiting to Register, Matic Zorman (que refuxiados?). Bebe, Oliviero Toscani. Padre e hijo llorando, Manuel Ferrol (é o seu título?). Shipbreakers, Javier Arcenillas (unas manos, retrato?). La anunciación, González Palma (¿descriptores?). Faltaría: Jill Furmanovsky, sen unha imaxe aló menos?.
ResponderEliminarBibliografía (Harvard): separada por fotógrafos, era en conxunto e ademais presenta moitos problemas e diferenzas en cada apartado. Isto significa que non se revisou globalmente.
ResponderEliminarDoisneau, mal alfabetizada. As URLs, sen enlaces. El País, mucho más que un beso, hai autoría: Luzán, J. 2006. Mucho más que un beso. El País, 19 novembro. Dispoñible en: [Consultado 25 abril 2016]. Por qué OJODIGITAL escrito en maiúsculas e como fonte ou Paris is always good idea no que o título é the storye behind the kiss??, por qué os anos están entre parénteses. Por qué nunhas aparece online e noutras non, e en inglés? Para qué serviu el documentalista Audiovisual, referencia que non é correcta. As URLs ven entre <...>. Chema Madoz. Páxina persoal do fotógrafo. Dispoñible en: [Consultado 25 abril 2016]. Para que serviu La Fabrica que é unha tenda e El Hombre de trapo?. Historia del arte. Us, mal a referencia e non ten autor? E a páxina getty edu para qué serviu? PhotoEspaña. s.f. Hablamos con Luis González Palma y Graciela de Oliveira sobre la exposición Tu/mi placer. Noticias PHE. Dspoñible en: [Consultado] Luis González Palma. s.f. Páxina persoal do artista. Dispoñible en: [Consultado ]; fotógrafo que ten unha páxina personal http://www.javierarcenillas.com/index.html. Ademais, blog de Deia está repetido 2 veces. Manuel Ferrol: http://www.laopinioncoruna.es/estaticos/domingo/20071028/domingo.html, http://www.galiciaparaelmundo.com/blog/?page_id=53&video_id=3902, http://elpais.com/diario/2003/03/01/agenda/1046473209_850215.html, http://www.abc.es/hemeroteca/historico-28-02-2003/abc/Cultura/muere-manuel-ferrol-el-fotografo-que-supo-captar-toda-la-amargura-de-la-emigracion_164845.html.