jueves, 7 de abril de 2016

Tarefa Fotografías.


Ficha

·         Aspecto formal:
o    Autor: Chema Madoz.
o    Nacionalidade: Española (Nado en Madrid).
o    Procedencia imaxe (libro, catálogo, documento dixital, etcétera): Libro electrónico (Photobolsillo).
o    Xénero: Fotografía obxectual.
o    Movemento, corrente estilística: Realismo máxico.
o    Data de creación: 1998.
o    Título: “Sin título 1998”
o    Dimensións: 107,7 x 105,6 cm
o    Cor ou branco e negro: Cor. Cores frías achegándose a tonos brancos e negros.
o    Data de publicación: Década dos 90.
o    Lugar de realización: Madrid.
o    Orixinal ou copia: Orixinal.
o    Asunto ou asuntos: Búsqueda da utilidade dos obxectos máis alá da súa función habitual.
o    Plano/escala da imaxe (primeiro plano, plano xeral, etcétera): Plano medio.
o    Natural ou espontánea / pose ou preparación: Preparación.

·         Análise de contido:

o    Contexto: Chema Madoz mostra unha inclinación cara o simbólico, con imaxes caracterizadas polas paradoxas e metáforas que o fan crear un mundo propio caracteristico da era contemporánea. A través das súas creacións Madoz cuestiona a realidade e intenta levar ao espectador ao ámbito da observación e reflexión.
o    Retrato (individual ou grupo), escena, paisaxe, etcétera: Escena inmortalizada nas rúas de Madrid na que aparecen cinco obxectos, catro platos e unha alcantarilla.
o    Resumo ou descrición do contido: Esta imaxe encádrase dentro do contexto da fotografía obxectual. O seu autor, Chema Madoz trata de ver máis alá dos obxectos que fotografía, buscándolles outras utilidades ou outras interpretacións. Neste caso un obxecto como a alcantarilla adquire outra utilidade a parte de recoller a auga das rúas, neste caso convírtese nun escurridor de platos como o que temos nas nosas cociñas. A escena fotografiada sitúase nas calles de Madrid, nunha beirarúa normal dunha gran cidade. Os únicos obxectos que aparecen na imaxe son catro platos e unha alcantarilla que non teñen outra función máis que mostrar as distintas utilidades dos obxectos.
o    Descritores onomásticos: Rodríguez Madoz, José María.
o    Descritores xeográficos: lugares ou ámbito xeográfico da imaxe: Madrid, España.
o    Descritores temáticos: obxectos, acción, actividades, situación ou conceptos relacionados coa fotografía: Platos, alcantarilla, beirarúa, realidad, obxectos.

Reflexión do equipo sobre a imaxe:

É unha imaxe curiosa, ningúen espera que unha fotografía dunha alcantarilla teña o éxito que tivo esta imaxe. Precisamente este éxito é froito da sinxeleza e do coidado co que se preparou esta escena que busca ver máis alá dos obxectos cotiás.

BIOGRAFÍA MADOZ

José María Rodríguez Madoz naceu en Madrid no ano 1958. Estudou Historia da Arte na Universidade Complutense de Madrid, ao mesmo tempo que estudaba fotografía. Pronto as súas fotografías comezaron a chegar ao público madrileño, en 1988 a Sala Minerva do Círculo de Belas Artes inaugura a súa programación de fotografía cunha exposición dos seus traballos. Dous anos despois é cando comeza a desenvolver a idea dos obxectos, que acaban sendo tema constante na súa fotografía. Ao ano seguinte o Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía mostra a exposición “Catro direccións: fotografía contemporánea española” que se expuxo en varios países e da que forman parte varias fotografías de Madoz. En 1995 a Editorial Art-Plus de Madrid edita a súa primeira monografía: O libro “Chema Madoz (1985 – 1995)”. Tres anos máis tarde a Editorial Mestizo, A. C., de Murcia lle publica o libro “Mixtos – Chema Madoz”. No ano 1999 as súas obras chegan a Galicia, o Centro Galego de Arte Contemporáneo de Santiago de Compostela mostra a súa exposición de traballos realizados entre 1996 e 1997. Neste mesmo ano o Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía dedícalle a exposición individual “Objetos 1990 – 1999” que é a primeira que dedica a exposión a un fotógrafo español en vida.
Os premios que recibiu ao longo da súa carreira son: 1991 o premio Kodak España e no ano 2000 o Premio Nacional de Fotografía, Ministerio de Cultura, España. Premio Higasikawa. Oveseas Photographer. Higasikawa PhotoFestival, Japón. E o Premio PhotoEspaña. 




Ficha
·         Aspecto formal:
o    Autor: Man Ray.
o    Nacionalidade: Estadounidense (Philadelphia)
o    Procedencia imaxe (libro, catálogo, documento dixital, etcétera): RevistaLiteratura, edición XIII (1924)
o    Xénero: Fotografía surrealista.
o    Movemento, corrente estilística: Surrealismo.
o    Data de creación: 1924
o    Título: Le violon d'Ingres.
o    Dimensións: 29,6 x 22,7 cm.
o    Cor ou branco e negro: Branco e negro.
o    Data de publicación: Xuño de 1924.
o    Lugar de realización: París, Francia.
o    Orixinal ou copia: Orixinal
o    Asunto ou asuntos: Similitude entre o corpo da muller e a figura dun violín.
o    Plano/escala da imaxe (primeiro plano, plano xeral, etcétera): Plano medio
o    Natural ou espontánea / pose ou preparación: Preparación.
·         Análise de contido:
o    Contexto: Man Ray era admirador das pinturas de Jean-Auguste-Dominique Ingres e realizou unha serie de fotografías inspirado nos desnudos de Ingres, neste caso retratou a modelo Kiki de Montparnasse en turbante. Man Ray altera o que orixinalmente era un desnudo clásico
o    Retrato (individual ou grupo), escena, paisaxe, etcétera: Retrato individual da modelo Kiki de Montparnasse mostrando a súa espalda desnuda á cámara.
o    Resumo ou descrición do contido: Nesta imaxe vemos a unha muller sentada ao borde dunha cama, coa espalda desnuda adornada de maneira que pareza un violín. Destaca a brancura do corpo sobre o fondo escuro, que fai que se acentúen as curvas da muller e den a impresión de estar vendo un violín. Deste xeito o autor consegue manter unha tensión entre a obxectivación e a apreciación da figura femenina.
o    Descritores onomásticos: Man Ray, Kiki de Montparnasse.
o    Descritores xeográficos: lugares ou ámbito xeográfico da imaxe: París, Francia.
o    Descritores temáticos: obxectos, acción, actividades, situación ou conceptos relacionados coa fotografía: Muller, violín, música, turbante, París, desnudo, modelo.

Reflexión do equipo sobre a imaxe:


Esta imaxe evoca a pureza e a delicadeza do corpo dunha muller mesturado coa beleza da música. Permítenos comparar a silueta dun instrumento musical como é o violín co corpo dunha muller gardando similitude coas súas curvas e o matiz delicado que caracteriza ambas cousas.


BIOGRAFÍA MAN RAY.

Man Ray (Emmanuel Radnitzky) naceu en 1890 en Filadelfia (Estados Unidos). Sempre estivo ao fronte das vangardas e traballou todos os medios, como pintura, escultura, fotografía e películas. A súa familia era xudía e se traslada a Nova York en 1897. Estudou na High Schol e na Escola de Belas Artes do Fracisco Social Center de NY. En 1913 pintou o seu primeiro cadro cubista (un retrato de Alfred Stieglitz). En 1915 fixo o seu primer one-man-show, co que se fixo famoso por toda América como un dos primeiros pintores abstractos. Máis adiante participa en experimentos fotográficos e cinematográficos e tamén na publicación do número único de “New York Dadá”.
En 1921 múdase a París e pasou o resto da súa vida alí, excepto os 10 años (1940 – 1951) que viviu en Hollywood. Conseguiu o seu maior éxito coas súas fotografías abstractas, ás que bautizou como “rayogramas” e publicou 12 destes baixo o título “Champs delicieux”.
Morre en Francia en 1976 e foi enterrado no cementerio de Montparnasse.



ASPECTO FORMAL
Autor
Alberto Korda
Nacionalidade
Cuba
Procedencia da imaxe
Cuba
Xénero
Retrato
Movemento, corrente estilística
Imaxe histórica
Data de creación
1962
Título
“La miliciana”
Cor ou B/N
B/N
Data de publicación
1967
Lugar de realización
Cuba
Orixinal ou copia
Orixinal
Asunto ou asuntos
A instantánea parte dun grupo de fotografías que achegan á Revolucion cubana da década dos 60, cando os guerrilleiros toman o poder de Cuba.
Plano/Escala da imaxe
Primeiro plano
Natural ou espontánea/ Pose ou preparación
Espontánea
ANÁLISE DE CONTIDO
Contexto
Revolución cubana
Retrato, escena, paisaxe...
Retrato
Resumo ou descrición do contido
A imaxe amosa unha parte do que foi a revolución, aportando ademáis, algo innovador, como é unha muller guerrilleira.
Descritores Onomásticos
Revolución / Cuba/ Mujer / Miliciana/ Arma de fuego / Soldado
Descritores temáticos (obxetos, acción, actividades, situación ou conceptos relacionados coa fotografía)
Unha muller revolucionaria que participa na revolución cubana e que aparenta seriedade mentras porta unha arma de lume.
REFLEXIÓN DO EQUIPO SOBRE A IMAXE

A imaxe, no seu conxunto con outras, forma parte da historia da fotografía, contribuindo a súa vez á historia do arte contemporáneo cubano. A imaxe reflexa a rebeldía dos pobos, a irremediable loita dos revolucionarios de todo o mundo, a través dunha muller, algo que resulta moi novidoso tendo en conta que a guerra era “cousade homes”.



BIOGRAFÍA ALBERTO KORDA

Alberto Korda, fue un fotógrafo cubano (nacido el 14 de septiembre de 1928 en la barriada del Cerro, La Habana, y fallecido en París el 25 de mayo de 2001) fue un fotógrafo cubano célebre principalmente por la famosa fotografía tomada a Ernesto “Che” Guevara mirando el cortejo fúnebre de los muertos en el atentado terrorista al barco La Coubre, el 5 de marzo de 1960. Funda los Estudios Korda donde trabaja entre 1953 y 1968. Era un estudio fotográfico dedicado a modas y publicidad, de notable éxito comercial, lo que le permitió disfrutar de una cómoda posición económica. Se le considera el creador de la fotografía de modas en Cuba, junto a la modelo Norka Méndez, que fue una de sus esposas. Con el triunfo de la Revolución Cubana en 1959, trabajó como fotógrafo del periódico Revolución y acompañó a Fidel Castro como fotógrafo en distintos recorridos que el líder cubano realizaba en esos años.
 En el año 1960 realizó la famosa fotografía Guerrillero Heroico, del Che, considerada uno de los diez mejores retratos fotográficos de todos los tiempos y que constituye la obra más reproducida de la historia de la fotografía en todo el mundo.
Después de trabajar como fotógrafo para Fidel Castro, Korda se dedicó a la fotografía submarina con bastante éxito y a exponer sus fotografías por todo el mundo obteniendo reconocimiento a su obra.


ASPECTO FORMAL
Autor
Matic Zorman
Nacionalidade
Eslovenia
Procedencia da imaxe
Eslovenia
Dimensións
820 x 547
Xénero
Retrato
Movemento, corrente estilística
Neues Sehen ( Nova Visión)
Data de creación
Octubre de 2015
Título
Waiting to register
Cor ou B/N
Cor
Data de publicación
2015
Lugar de realización
Eslovenia
Orixinal ou copia
Orixinal
Asunto ou asuntos
A instantánea forma parte da serie “The balcan nights (exodus)” que mostran a vida dos refuxiados .
Plano/Escala da imaxe
Primeiro plano
Natural ou espontánea/ Pose ou preparación
Natural
ANÁLISE DO CONTIDO
Contexto
Refuxiados sirios en Europa
Retrato, escena, paisaxe...
Retrato
Resumo ou descrición do contido
Trátase da vida dos refuxidos en Eslovenia, un país de transición en Europa no cal os máis de 100.000 refuxiados formaron un 5% da poboación
Descritores Onomásticos
Refuxiados / Wordpress2016 / Eslovenia/ Menores refuxiados
Descritores temáticos (obxetos, acción, actividades, situación ou conceptos relacionados coa fotografía)
Un neno refuxiado está cuberto cun impermeable mentras espera na liña para inscribirse en Presevo, campo de rexistro de refuxiados.
REFLEXIÓN DO EQUIPO SOBRE A IMAXE
A imaxe, trátase dunha antitese. Isto débese a que a través dun neno, que nos transmite tenrura, narra un feito terriblemente duro como é a situación que viven os refuxiados en Europa, escapando da guerra nos seus paises.




BIOGRAFÍA MATIC ZORMAN

Matic Zorman é un reporteiro gráfico de Eslovenia, nacido en 1986.
En 2008 contribuiu  con  imáxes de noticias a unha variedade de periódicos e revistas eslovenas sobre unha base diaria, o que marcou o comezo da súa carreira.

Documentou as secuelas do conflicto palestino-israelí en Gaza por primeira vez en 2010, e dende ahí centrouse nas cuestións humanitarias que permanecen ocultas nun dos conflictos más denunciados. Matic realiza proxectos documentales de información dos conflictos a través dunha historia persoal dos  afectados por ela.






FICHA
Aspecto formal:
 Autor: Oliviero Toscani
Nacionalidade: Italiano
Procedencia da imaxe: A publicidade de United Color of Benetton, 1991.
Xénero: Realismo
Movemento / corrente estilística: Fotografía publicitaria
Data de creación: 1991
Título: Bebé
Dimensións: 613 x 407
Cor ou blanco e negro: Cor
Data de publicación: 1991
Lugar de realizacion: estudo fotográfico
Orixinal ou copia: orixinal
Asunto ou asuntos: Recén nacida. Chamamento á vida.
Plano / Escala da imaxe: Plano xeral
Natual ou espontánea/ Pose ou preparación: Pose ou preparación


Análise de contido:
 Contexto: Fotografía para a campaña publicitaria de United Colors of Benetton de
1991.
Retrato (individual ou grupo), escena, paisaxe, etcétera: Retrato individual.
 Resumo ou descrición do contido:

Atopámonos fronte un retrato dunha bebé recen nada nas mans dun/ha
médico/a. A nena aínda ten o cordón umbilical, está ensangrentada e aparece cunha expresión que nos mostra que estaba chorando no momento da realización da fotografía.
É un plano xeral, moi realista, que expresa un canto á vida. Aínda así, e a
pesar da súa inocencia, foi unha foto moi polémica que obrigouse a retirar da campaña publicitaria de United Colors of Benetton.
 Descritores onomásticos: Oliviero Toscani, Campaña publicitaria
United Colors of Benetton de 1991.
Descritores xeográficos: estudo fotográfico
Descritores temáticos: bebé, parto, vida, médica/o, publicidade.
Reflexión do equipo sobre a imaxe: É un canto á vida. Unha imaxe moi inocente e sinxela que representa o comezo da existencia.
BIOGRAFÍA TOSCANI

Oliviero Toscani, nado en Milán en 1942, estudou fotografía e artes gráficas na Universidad de Zurich de 1961 a 1965. É recoñecido internacionalmente como a fuerza creativa detrás das máis famosas revistas e marcas mundiais, incluindo imaxes corporativas a campañas de publicidade a través dos anos, paraEsprit, Chanel, Robe di Kappa, Fiorucci, Prenatal, Jesus, Inter, Snai, Toyota, Ministero del Lavoro, della Salute, Artemide, Woolworth e altri.
Entre os seus últimos proxectos : colaboración co il
Ministero dell’Ambiente e della Salute, ca Regione Calabria, coa Fondazione Umberto Veronesi e algunas campañas de interés e o compromiso social adicado á seguridade vial, á anorexia ou á violencia machista.
Como fotógrafo de moda traballou e segue traballando para revistas como  Elle, Vogue, GQ, Harper’s Bazaar, Esquire, Stern, Liberation, etc.  De 1982 a 2000, creou a imaxe, a identidade, a estratexia de comunicación e a presencia en liña de United Colors of Benetton, convertíndoa nuna das marcas más recoñecidas nol mundo. No 1990 crea e dirixe Colores e en 1993 concibiu e dirixiu Fabrica, o centro de investigación da creatividade nla comunicación moderna. De 1999 a 2000 foi o director creativo da charla mensual Talk Miramax en Nova York dirixida por Tina Brown. Toscani foi un dos fundadores da Academia de Arquitectura en Mendrisio, ensinou a comunicación visual en varias universidades e ecribiu varios libros sobre a comunicación. 
Despois de case cinco décadas da publicación da innovación, a publicidade, o cine e a televisión, agora está interesado na creatividade aplicada a diversos medios de comunicación, producindo, co seu estudo, proxectos editoriais, libros, programas de televisión, exposicións e exposicióms. Dende 2007 Oliviero Toscani comeza raza humana, proxecto de fotografía y video das diferentes morfoloxías e as condicións humanas, para
representar a todas las expresións, a física, somática, sociais e culturais da humanidade, chegando a máis de 100 municipios italianos ademais do Estado de Israel, Palestina, Xapón, as Nacións Unidas e Guatemala. Durante case trinta anos comprometeuse co proxecto: Nuevo paisaje italiano, proxecto contra a degradación de Italia. O traballo de Toscani foi expuesto na Bienal de Venecia, en Sao Paulo, na Trienal de Milán e nos museos de arte modernos e contemporáneo de todo o mundo.
Toscani gañou numerosos premios como catro Leoni d’Oro, o Gran Premio UNESCO, dúas
veces o Gran Premio d'affichage e varios Art Directors club de todo o mundo. Foi o gañador dol "heroe creativo" de Saatchi & Saatchi. A Academia de Belas Artes de Urbino concedeulle o Premio Il Sogno di Piero e recibiu da Academia de Belas Artes de Florencia o título de Académico de Honor. Oliviero Toscani é membro honorario do Comité de Leonardo e da Academia Europea. de Ciencias e Artes.




Aspecto formal

Autor: Manuel Ferrol
Nacionalidade: Galego
Procedencia imaxe: Publicada por primeira vez en Arxentina, en xuño de
1958, por Luís Seoane na revista “Galicia emigrante”. Foi incluída no libro “Galicia hoy”.
Xénero: Social. Emigración.
Movemento, corrente estilística: Realista.
Data de creación: Novembro de 1957


Título: “Padre e hijo llorando. Despedida de emigrantes.”

 Dimensións:
 Cor ou branco e negro: branco e negro

Data de publicación: xuño de 1958

Lugar de realización: peirao de A Coruña

Orixinal ou copia: orixinal

Asunto ou asuntos: Emigración. Pai e fillo.

Plano / escala imaxe da imaxe: plano medio

Natural ou espontánea / pose ou preparación: natural ou espontánea

Análise de contido
Contexto: Peirao de A Coruña. Ano 1957. Despedida de emigrantes.
Retrato, escena, paisaxe, etc: retrato de pai e fillo
 Resumo ou descrición do contido:

Atopámonos ante unha imaxe (plano medio) dun fai e un fillo fisterráns, Xan
e Xurxo Calo, os cales abrázanse e choran pola despedida dos seus familiares no peirao de A Coruña, os cales ían embarcarse xunto con outros emigrantes no transatlántico “Juan de Garay” em busca dunha vida millor.
Esta foto convertiuse nunha das representacións máximas da traumática experiencia da emigración en Galiza.
Descritores onomásticos: Manuel Ferrol, Padre e hijo llorando.Despedida de emigrantes.
Descritores xeográficos: peirao de A Coruña, Galiza.
Descritores temáticos: Pai, fillo, emigración, despedida, barco, peirao, A Coruña.
Reflexión do equipo sobre a imaxe:

É curioso como unha foto tomada por casualidade pode reflexar tanta dor e
sufrimento. Manuel Ferrol conseguiu moi ben isto, convertíndoo nunha representación máxima do sufrimento da emigración.

BIOGRAFÍA MANUEL FERROL:

Manuel Ferrol naceu en Cabo Vilán, coñecida como unha das zonas máis perigosas da Costa da Morte, en Galiza. Foi testigo inocente do drama que foi para todos os españois a Guerra Civil. Aos 25 anos de idade decidiu ingresar na Escola de Náutica de A Coruña, pero pronto desistiu para adicarse á fotografía entusiasmado polo seu amigo Juan Castuera. Foih esa una decisión crucial na súa vida.
En 1950 comezou a gañarse a vida coa fotografía e montou o seu primero taller en Betanzos. As súas primeras obras remuneradas eran retratos de nenos a domicilio. Ademais de realizar retratos colaboraba con varios medios da rexión, “Gaceta Ilustrada”, “Arriba”, “La Hora” e “Vida Gallega”, ademais dunha incursión en cine. Pero un cambio trascendental na súa vida prodúcese o 27 de novembro de 1957, cando por encargo dun sacerdote da Comisión Católica de Emigración, debe ir á Estación Marítima do porto de A Coruña para documentar co seu Rolleiflex o embarque de emigrantes galegos no trasatlántico “Juan de Garay”.
Foi entón que a escena construíuse por designio do destino ante os seus ollos: Xan Calo abraza polo pescozo ao seu fijo Xurxo, cos rostros quebrados polo llanto no momento que despiden á nai e dous irmáns do primero, quenes parten co soño dunha nova vida. Ahí, nese instante, Ferrol tivo a sensibilidade de xerar unha imaxe que construíse un ícono da tremenda e profunda dor ante a separación
das familias. Manuel non soubo entón quenes eran os protagonistas daquela célebre imaxen. Varios anos despois, a fins de 1980, os tres foron reunidos por Antón Reixa nun
programa da TVG. O encontro foi tenso, alguén lles dixo que Manuel fixérase millonario coas foto cuando o certo es que, como sucede con moitas fotografías célebres, non gañou diñeiro con elas e, incluso, en Bos Aires o escritor Eduardo Blanco Amor publicounas coa súa firma. Grazas a este ano 1957, sen dúbida un dos anos máis cruciais da súa vida profesional, puido marchar en 1958 a estudar fotografía a cor en Hamburger Photo Schule e o ano seguiente foi
nomeado corresponsal de TVE en Galicia. En 1961 realiza outra reportaxe de sona, esta vez sobre a liberación do buque "Santa María", secuestrado polo Directorio Ibérico Revolucionario de Liberación.
En 1965 gaña a oposición para ser correspondente do No-Do, traballo no que desenvolveu multitude de monográficos sobre diversos temas galegos. Nese traballo tamén tivo o encargo de cubrir as vacacións de verán de Franco, razón pola que se converteu nunha das poucas persoas cunha relación de proximidade no contorno familiar do ditador.
Durante os anos setenta participou nun proxecto cinematográfico sobre Castelao. O vínculo de Manuel Ferrol co cinema galego era especialmente forte, até o punto no que unha das cousas das que máis se gababa era que o seu traballo servira de inspiración para varios filmes de Chano Piñeiro.
Nos anos seguintes, Manuel Ferrol, participou en numerosas exposicións internacionais ao lado dos fotógrafos máis importantes do século, sen deixar de traballar até o seu falecemento, en marzo de 2003. Catro anos antes, en 1999 recibira un dos poucos recoñecementos oficiais que tivo en vida: o galardón da Deputación Provincial da Coruña como fotógrafo histórico. a O 25 de xullo dese mesmo ano, por aquel entón presidente da Xunta de Galicia, Manuel Fraga impúxolle a título póstumo a medalle de bronce "os bos xenerosos"
Manuel Ferrol morreu no ano 2003, xamáis perdeu a sinxeleza dun home que
transcurriu a súa vida dacordo aos seus principios, xerando unha obra trascendente, nunha época na que mentras outros fotógrafos desesperábanse por chamarse a sí mesmos “artistas” el prefería dicirse “reporteiro”.






Aspecto formal


Autor

Javier Arcenillas

Nacionalidade

Española

Procedencia imaxe

Libro

Xénero

Reportaxe

Data de creación



Título


(Serie) Shipbreakers, las termitas del mar

Dimensións

920x602

Cor o branco e negro

Branco e negro

Data de publicación

05/10/10

Lugar de realización

Chittagong, Bangladesh

Orixinal ou copia

Orixinal

Asunto ou asuntos


A dura situación dos traballadores de Chittagong.

Plano/escala da imaxe

Plano detalle
Natural ou espontánea/pose ou preparación

Pose  ou preparación

Análise de contido

Contexto

Chittagong é un lugar onde os barcos chegan para morir, cargados de sustancias como amianto, plomo o cadmio, prexudicando  a vida dos traballadores.

Retrato, escena, paisaxe…

Reportaje

Resumo ou descrición do contido

Shipbreakers é un ensaio fotográfico sobre Chittagong, o cemiterio de barcos más grande del mundo, onde los poboadores sobreviven día a día con grandes embarcacións en un ambiente contaminante.

Descritores onomásticos

Chittagong, Shipbreakers, Javier Arcenillas, cemiterio de barcos, Bangladesh

Descritores temáticos (obxectos, acción, actividades, situación ou conceptos relacionados coa fotografía)

A violencia social e as súas consecuencias. A denuncia das condiciones laborais.


Reflexión do equipo sobre a imaxe








































































BIOGRAFÍA JAVIER ARCENILLAS

Javier Arcenillas naceu en Bilbao en 1973. Fotógrafo, Doctor en Psicoloxía Evolutiva e licenciado en fotoperiodismo en 2014.
O seu traballo tivo un longo percorrido, e foi publicado en numerosos medios, ademais de ser premiado  nacional e internacionalmente.  Traballou na axencia COVER dende 2003 como responsable de formación, coordinando a súa Photoescuela para reporteros. Publicou en sitios como TIME, Der Spiegel, National Geographic… Conseguiu máis de 100 premios internacionais de fotografía e numerosas becas. É membro do Gea Photowords.
Desde o 2006, interesouseno problema da violencia das sociedades latinoamericanas, onde comezou a súa triloxía Sicarios, en Guatemala, e a segunda parte Nota Roja en El Salvador, México e Honduras. Para as súas obras inspirouse na obra de outros autores, como Robert Frank, Diane Arbus y Richard Avedon. Arcenillas é un narrador que se implica emocionalmente coa dureza dos temas que aborda. En este último traballo aborda as historias de todas as vítimas que sofren esa violencia indiscriminada que padece a sociedade hondureña e que forma parte dos feitos máis cotidianos da vida.  Defínese como fotógrafo humanista. As súas imaxes son directas, no escatimando riscos persoais para estar cerca do que sucede. A súa obra é maiormente documental, en branco e negro,  con obxectivos descentrables ou con cámaras técnicas.
Polo seu traballo con Médicos do Mundo sobre as cidades Basura en Centroamérica, foi finalista para o Premio Pez de Ojo e o seu libro City Hope resume os seus cinco anos traballando en elo. Publicou en revistas un libro a modo de retrato da sociedade, REVOLUZION, no que se resume a actividade diaria xunto cun ensaio fotográfico da caridade na India chamado Kingdom Charity.
Actualmente leva a cabo novas ideas en paralelo co periodismo tradicional, para difundir os seus proxectos.






Aspecto formal

Autor

Luís González Palma

Nacionalidade

Guatemala

Procedencia imaxe

Ensaio

Xénero

Artístico

Data de creación

2007

Título

Serie- Jerarquías de  intimidad (La
anunciación)

Dimensións

1050 × 1050 (100 cm de diámetro)

Cor o branco e negro

Cor

Data de publicación

2015

Lugar de realización

Arxentina

Orixinal ou copia

Orixinal

Asunto ou asuntos

Intento íntimo e persoal  de darlle corpo ós fantasmas que gobernan as relacións persoais.

Plano/escala da imaxe

Plano medio

Natural ou espontánea/pose ou preparación


Pose ou preparación


Análise de contido

Contexto

As  fotografías reflexan as súas experiencias.

Retrato, escena, paisaxe…

Escena

Resumo ou descrición do contido

O poder da mirada. Todo o que unha mirada é capaz de transmitir.

Descritores onomásticos

Jerarquías de intimidad, Luís González Palma, Constelaciones de lo intangible.


Descritores temáticos (obxectos, acción, actividades, situación ou conceptos relacionados coa fotografía)

Xera unha serie de ficcións fotográficas para crear unha reflexión sobre as relacións  con outros e cun mesmo. Todas as imaxes destas series intentan simbolizar as tensións, contradicións, fantasmas y complexidades que se dan en toda relación.


Reflexión do equipo sobre a imaxe





BIOGRAFÍA LUÍS GONZÁLEZ PALMA

Luís González Palma naceu en Guatemala en 1957, onde estudou arquitectura e cinematografía na Universidade de San Carlos. Actualmente vive e traballa en Córdoba, Arxentina. É recoñecido como un dos máis importantes fotógrafos de América Latina. Logrou que as súas fotografía semellasen ás pinturas artísticas. Nos seus traballos pódese notar o alma e o sufrimento da poboación indíxena guatemalteca.
Dende os comezos, o traballo de Luís centrouse na mirada, na súa expresión. Na súa primeira época, centrouse máis en crear metáforas da mirada nos retratos frontais de mirada fixa, mostrando así a súa fraxilidade.  Retratos nos que se percibía a soidade dos suxeitos, e ao mesmo tempo a súa firmeza emocional, onde a mirada resultaba un espazo de contradicións.
Tras moitos cambios na súa vida, na época presente, Luís interesouse por una fotografía diferente, xunto á súa parella, Graciela De Oliveira, pero mantendo sempre presentes as súas permanentes obsesións: a beleza como poder político; a experiencia relixiosa cargada de amor e o dolor como lectura da articulación do mundo. Neste período é onde atopamos a súa serie Jerarquías de intimidad. Nesta serie, Luís intenta representar escenas cargadas de experiencias psicolóxicas, dándolles un diálogo, como parte dun guión silencioso. Un ensaio de imaxes cargadas de misterio e tensión, que presentan un drama detido e inquedante, no que cada foto actúa como un instante de sono alargado, e no que as figuras atemporais son como feridas da memoria.
Entre as súas obras destacan La mirada ausente, Corona de laureles, El mago, Mi caja de música.
Fixo tanto exposición persoais, como Nupcias de soledad, Lugar sin reposo ou La fidelidad sin dolor; como exposicións colectivas: Fotobienal de Vigo, Palacio del Conde Duque en Madrid, Museo de Bellas Artes de Buenos Aires.
Recibiu o precio PHotoEspaña “Baume et Mercier” en 1999, e colaborou coa posta en escena de la producción da Ópera “The death and the maiden” na Ópera de Malmö en Suecia, no ano 2008.
Ten tres monografía do seu traballo publicadas, entre as que se pode mencionar”Poems of sorrow” de Arena Ediciones, “El silecion de la mirada” en Ediciones Pelliti en Roma, e
Luíz González Palma, Ediciones “La Fábrica”, España


Que autor ou autora faltaría na selección, segundo a vosa opinión e coñecemento ?


Jill Furmanovsky: Unha excelente fotógrafa que captou co seu obxectivo os mellores momentos dos concertos dalgúns dos artistas máis recoñecidos do mundo. Entre os seus retratados están Paul McCartney, Led Zeppelin, Pink Floyd, Oasis ou Mick Jagger. É a fotógrafa do rock por excelencia e botei en falta algunha fotografía súa nesta selección porque captar os momentos especiais dos concertos e facelos visuais non é unha tarefa fácil. 

2. CONCLUSIÓN

BIBLIOGRAFÍA ( Manual utilizado: HARDVAR). - FONTES (3)

Foto Chema Madoz:

Borruel, I. (2014). Análisis de una fotografía. [Blog] El documentalista audiovisual. Disponible en: http://eldocumentalistaudiovisual.com/2014/01/27/analisis-de-una-fotografia-2/ [Consultado: 5 abril 2016].  

Chemamadoz.com. (2016). Pagina web de Chema Madoz. [online] Disponible en: http://www.chemamadoz.com/ [Consultado 5 abril 2016].

La Fabrica. (2016). Chema Madoz 5ª edición - La Fabrica. [online] Disponible en: http://tienda.lafabrica.com/es/catalogo-de-la-fabrica/2901-chema-madoz-5-edicion.html [Consultado 5 abril 2016].

Lafuente, J. (2012). Chema Madoz y el Realismo Mágico. [Blog] Hombre de Trapo. Disponible en: http://hombredetrapo79.blogspot.com.es/2012/05/chema-madoz-y-el-realismo-magico.html [Consultado 5 abril 2016].  

La pedrera. (2016). Chema Madoz. Ars combinatoria. [online] Disponible en: https://www.lapedrera.com/es/chema-madoz-ars-combinatoria-0 [Consultado 6 abril 2016].

Mesa León, M. y Aquino Guerra, R. (2007). Manual de indización para archivos. La Habana, Cuba: Archivo Nacional de la República de Cuba.

Museoreinasofia.es. (1999). Madoz. Objetos 1990-1999 | Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía. [online] Disponible en: http://www.museoreinasofia.es/exposiciones/madoz-objetos-1990-1999 [Consultado 4 abril 2016].

Trabajo sobre Chema Madoz. (2011). [Blog] Caótica. Disponible en: http://katatonicaa.blogspot.com.es/2011/05/trabajo-sobre-chema-madoz.html [Consultado 5 abril 2016].    

Foto Man Ray:

Historiadelarte.us. (2016). Surrealismo | Man Ray | EL violín de Ingres. [online] Disponible en: http://www.historiadelarte.us/pintores/surrealismo/surrealismo-man-ray-el-violin-de-ingres.html [Consultado 6 abril 2016].

Museoreinasofia.es. (2016). Man Ray (Emmanuel Radnitzky) - Le Violon d'Ingres (El violín de Ingres). [online] Disponible en: http://www.museoreinasofia.es/coleccion/obra/violon-dingres-violin-ingres [Consultado 6 abril 2016].

Nan Goldin and the Uncesored Life. (2016). [Blog] Sun Painted Picture. Disponible en: http://sunpaintedpicture.blogspot.com.es/2006_06_01_archive.html [Consultado 6 abril 2016].

Ramírez, M. (2016). El Violín de Ingres. [Blog] Crítica Cultural 11. Disponible en: https://criticacultural11.wordpress.com/2011/03/15/el-violin-de-ingres-2/ [Consultado 6 abril 2016].

The J. Paul Getty in Los Angeles. (2016). Le Violon d'Ingres (Ingres's Violin) (Getty Museum). [online] Disponible en: http://www.getty.edu/art/collection/objects/54733/man-ray-le-violon-d'ingres-ingres's-violin-american-1924/ [Consultado 6 abril 2016].  

  Foto Alberto Korda:

Havana-cultura.com. (2016). Arte cubano | Alberto Korda - fotógrafo cubano. [online] Disponible en: http://havana-cultura.com/es/artes-visuales/alberto-korda [Consultado 6 Abril 2016].

Arthistoryarchive.com. (2016). Alberto Korda - The Photographer behind the Face of Ernesto Che Guevara - The Art History Archive. [online]Disponible en: http://www.arthistoryarchive.com/arthistory/photography/Alberto-Korda.html [Consultado  6 Abril 2016].

Cadadiaunfotografo.com. (2011). Alberto Korda. [online]Disponible en: http://www.cadadiaunfotografo.com/2011/12/alberto-korda.html [Consultado 6 Abril 2016].

Ecured.cu. (2016). Alberto Korda - EcuRed. [online] Disponible en: http://www.ecured.cu/Alberto_Korda [Consultado 6 Abril 2016].

Cubadebate. (2010). A 50 años de la famosa foto del Che: “Sencillamente KORDA”. [online ] Disponible en: http://www.cubadebate.cu/especiales/2010/03/05/roberto-chile-hemos-mirado-korda-ojos-corazon/#.VwTYQNK-2m4 [Consultado 6 Abril 2016].

El Huffington Post. (2016). La faceta más desconocida de Alberto Korda: el retrato femenino (FOTOS). [online]Disponible en: http://www.huffingtonpost.es/2015/06/02/alberto-korda-fotografia_n_7483560.html [Consultado 6 Abril 2016].


Foto Matic Zorman

Anon, (2016). [online] Disponible en: https://www.linkedin.com/in/maticzorman [Consultado 7 Abril 2016].

Ferrer, I. (2016). La imagen de un bebé refugiado gana el World Press Photo. [online] EL PAÍS. Disponible en: http://cultura.elpais.com/cultura/2016/02/18/actualidad/1455793506_976162.html [Consultado7 Abril 2016].

Matic Zorman. (2014). Matic Zorman. [online] Disponible en: https://maticzorman.wordpress.com/ [Consultado 7 Abril 2016]

Matic Zorman. (2016). Matic Zorman. [online] Disponible en: http://maticzorman.com [Consultado 7 Abril 2016].

Matic Zorman. (2016). The Balkan Nights (Exodus). [online] Disponible en: http://maticzorman.com/index.php/the-balkan-nights/ [Consultado 7 Abril 2016].

País, E. (2016). Fotogalería: World Press Photo 2016: El drama de los refugiados acapara las fotos del año. [online] EL PAÍS. Disponible en: http://elpais.com/elpais/2016/02/18/album/1455793754_209551.html#1455793754_209551_1455793884 [Consultado 7 Abril 2016].

World Press Photo. (2016). 2016 Matic Zorman PO1. [online] Disponible en: http://www.worldpressphoto.org/collection/photo/2016/people/matic-zorman [Consultado 7 Abril 2016].


Zorman, M., Register, W., Death, G. and war, F. (2016). Matic Zorman - Blink. [online] Blink. Disponible en: https://blink.la/u/maticzorman [Consultado 7 Abril 2016].

Foto Toscani.

Olivierotoscani.com. (2016). Oliviero Toscani. [online] Disponible en: http://www.olivierotoscani.com/biografia.html [Consultado 7 Abril 2016].

Klatmagazine. (2013). Oliviero Toscani. [online] Disponible en: http://www.klatmagazine.com/interviews/oliviero-toscani-interview-back-to-the-future-06/8124 [Consultado 7 Abril 2016].

Es.slideshare.net. (2016). CAMPAÑAS DE BENETTON. [online]Disponible en: http://es.slideshare.net/ClasesEnWeb/campaas-de-benetton [Consultado 7 Abril 2016].


Foto Manuel Ferrol

Manuelferrol.com. (2016). Manuel Ferrol. [online]Disponible en: http://www.manuelferrol.com/ [Consultado7 Abril 2016].

Bretemas.blogaliza.org. (2016). Brétemas » Os adeuses. [online]Disponible en: http://bretemas.blogaliza.org/2011/05/23/os-adeuses/ [Consultado 7 Abril 2016].



Foto Javier Arcenillas


Blogs.deia.com. (2011). Chittagong | El momento decisivo. [online] Disponible en: http://blogs.deia.com/momentodecisivo/tag/chittagong/ [Consultado 29 Marzo 2016].
Cadadiaunfotografo.com. (2011). Javier Arcenillas. [online] Disponible en: http://www.cadadiaunfotografo.com/2011/07/javier-arcenillas.html [Consultado 29 Marzo 2016]

Rafael Roa Fotografía y más. (2015). Javier Arcenillas, "Latidoamérica" - Rafael Roa Fotografía y más. [online] Disponible en: http://www.rafaelroa.net/blog/2015/04/javier-arcenillas-latidoamerica.html [Consultado 29 Marzo 2016].

Emoleskiner.blogspot.com.es. (2016). MOLESKINER: Shipbreakers: Termitas de mar. [online] Disponible en: http://emoleskiner.blogspot.com.es/2010/10/shipbreakers-termitas-de-mar.html [Consultado 29 Marzo 2016].

GEA PHOTOWORDS. (2016). PREMIO PARA JAVIER ARCENILLAS. [online] Disponible en: http://www.geaphotowords.com/blog/premio-para-javier-arcenillas/ [Consultado 29 Marzo 2016].

 Fronterad.com. (2016). Shipbreakers. Las termitas del mar | FronteraD. [online] Disponible en: http://www.fronterad.com/?q=shipbreakers-termitas-mar [Consultado 29 Marzo 2016].

Blogs.deia.com. (2011). …Javier Arcenillas: “Shipbreakers, las termitas del mar”… | El momento decisivo. [online] Disponible en: http://blogs.deia.com/momentodecisivo/2011/12/07/javier-arcenillas-shipbreakers-las-termitas-del-mar/ [Consultado 29 Marzo 2016].



Foto Luís González Palma

Es.wikipedia.org. (2016). Luis González Palma. [online] Disponible en: https://es.wikipedia.org/wiki/Luis_Gonz%C3%A1lez_Palma [Consultado 6 Abril 2016].

Gonzalezpalma.com. (2016). Luis González Palma. [online] Disponible en: http://www.gonzalezpalma.com [Consultado 6 Abril 2016].

Phe.es. (2016). photoespana. [online] Disponible en: http://www.phe.es/es/noticias/1/noticias_phe/53/hablamos_con_luis_gonzalez_palma_y_graciela_de_oliveira_sobre_la_exposicion_tu_mi_placer [Consultado 6 Abril 2016].


0 comentarios:

Publicar un comentario